شناسهٔ خبر: 22106735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنون: وضعیت جاری در قطر مهمترین رویداد جهان است

تهران – ایرنا – استراتژیست ارشد پیشین ترامپ با تاکید بر اهمیت وضعیت جاری در قطر، گفت: انزوای قطر به دلیل حمایت مالی از تروریسم و داشتن رابطه با ایران، مهمترین تقابل خارجی در جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای بلومبرگ، «استیو بنن» استراتژیست ارشد پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، گفت: انزوای قطر از سوی ائتلاف سعودی به دلیل حمایت مالی از تروریسم و داشتن رابطه با ایران، مهمترین تقابل خارجی در جهان است.
بنن با حمایت از تلاش های عربستان سعودی در منزوی کردن دوحه، افزود: قطر باید در قبال حمایت مالی از اخوان المسلمین و دیگر گروه های افراطی تروریسم اسلامی پاسخگو باشد.
وی که در اندیشکده محافظه کار هادسون سخنرانی می کرد، افزود: آنچه در قطر اتفاق می افتد به اندازه رویدادهای کره شمالی مهم است.
بحران میان قطر و کشورهای عرب همسایه آن به رهبری عربستان در خردادماه سال جاری و پس از سفر ترامپ به عربستان و نشست ریاض آغاز شد.
بنن سخنرانی ترامپ در عربستان را نقطه عطفی در سیاست ایالات متحده در قبال خاورمیانه توصیف و اضافه کرد: فکر نمی کنم اینکه محاصره قطر از سوی امارات متحده عربی، بحرین، مصر و عربستان که دو هفته بعد از آن نشست روی داد، اتفاقی باشد.
تارنمای «مک کلچی» روز دوشنبه گزارش داد که ایالات متحده به شرکت «کمبریج آنالیتیکا» که مرتبط با استیو بنن است، 330 هزار دلار داده تا حمله ای رسانه ای علیه قطر در شبکه های اجتماعی راه اندازی کند.
بنن در سخنرانی خود در موسسه هادسون هر نوع ارتباط با این شرکت را تکذیب کرد.
شبد**946**1379
مترجم: علیرضا آقازاده** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما