شناسهٔ خبر: 22096043 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 جزئيات برگزاري آزمون اي‌پي‌تي دانشگاه آزاد

ثبت‌نام آزمون اي‌پي‌تي آبان ماه دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شد و تا 3 آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد، آزمون اي‌پي‌تي آبان ماه دانشگاه آزاد در روز جمعه 12 آبان ماه 96 به صورت همزمان در شهرهاي تهران، شيراز، تبريز، مشهد، اصفهان و اهواز برگزار مي‌شود.کارت ورود به جلسه اين آزمون از روز چهارشنبه 10 آبان ماه منتشر مي‎شود.داوطلبان مي‎توانند در صورت تمايل با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذيرش به نشاني ENGLISH.IAU.AC.IR نسبت به ثبت‌نام اقدام و همچنين از منابع و بودجه‎بندي سوالات اين آزمون آگاهي يابند.

پس از برگزاري آزمون، کليد و سوالات از طريق سامانه ENGLISH.IAU.AC.IR در اختيار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

اقدام دانشگاه کره شمالي براي پذيرش دانشجويان خارجي بيش‌تر

روزنامه طرفدار پيونگ‌يانگ که در ژاپن به چاپ مي‌رسد، اعلام كرد دانشگاه کيم ايل سونگ، معتبرترين دانشگاه کره شمالي در زمينه آموزش عالي قصد دارد تا از طريق گسترش مطالعات مهم و اساسي به استقبال پذيرش دانشجويان خارجي برود.

به گزارش ايسنا و به نقل از کريا هرالد، طبق گفته اين روزنامه کره‌اي موسوم به "چوسون سينبو"، دانشجويان بين‎المللي در سالهاي آينده در دانشگاه کيم ايل‌سونگ در مقاطع و زمينه‌هاي تحصيلي مختلف علوم اقتصادي و علوم اجتماعي، فلسفه، قانون و تاريخ و ادبيات پذيرفته خواهند شد.

در حال حاضر حدود 100 دانشجو از 33 کشور از جمله چين، روسيه، ويتنام، فرانسه، مغولستان و بريتانيا در دانشگاه پيونگ‌يانگ ثبت‌نام شده‌اند، اما مطالعات اصلي آنها محدود به تحصيل زبان کره‌اي است.چوسون سينبو يک روزنامه از "چونگوريون" (انجمن عمومي شهروندان کره‌اي در ژاپن)، خاطرنشان کرد که دانشجويان خارجي در دانشگاه کيم ايل‌سونگ در حال حاضر تنها مجاز به مطالعه زبان کره‌اي براي چهار سال هستند، آن هم در صورتي که آزمون ورودي خود را پس از گذراندن يک دوره مقدماتي يک ساله در دانشگاه "کيم هيونجيک" با موفقيت پشت سر بگذارند.

دانشگاه کيم ايل‌سونگ که اول اکتبر 1946 تاسيس شد، اولين دانشگاه ساخته شده در کره شمالي است. اين دانشگاه در پرديسي 15 هکتاري در پايتخت اين کشور، پيونگ‌يانگ قرار دارد. اين دانشگاه به افتخار کيم ايل سونگ، بنيانگذار و اولين نفر از فهرست رهبران کره شمالي نام‌گذاري شده است.

اين دانشگاه در سال 1954، يک سال پس از پايان جنگ کره، شروع به پذيرش دانشجويان خارجي کرد.

دانشگاه کيم هيونجيک نيز به افتخار پدر اولين رهبر کره شمالي به اين اسم نامگذاري شده است.

در روزنامه چوسون سينبو آمده است: دانشجويان خارجي که چهار سال تحصيلي دوره کارشناسي را در دانشگاه کيم ايل‌سونگ به اتمام رسانده‌اند، مي‌توانند در دوره دو ساله کارشناسي ارشد و دوره سه ساله دکترا تحصيل کنند.

دانشجويان خارجي در حال حاضر در کلاس‌هاي جديد دانشگاه شرکت مي‌کنند و اين دانشگاه يک خوابگاه 12 طبقه براي دانشجويان خارجي در همان منطقه در ماه اوت سال گذشته اختصاص داده است.دانشجويان خارجي معمولا در سخنراني‌هاي مربوط به زبان کره‌اي، تاريخ کره و جامعه کره شمالي است شرکت مي‌کنند و به موزه‌ها و نمايشگاه‌هاي سطح شهر پيونگ‌يانگ نيز مراجعه مي‌کنند.

رئيس صندوق رفاه:

افزايش سقف تسهيلات عتبات دانشجويان به 1.5 ميليون تومان

رئيس صندوق رفاه دانشجويان از افزايش سقف تسهيلات عتبات دانشجويان به 1.5 ميليون تومان خبر داد.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، مشاور وزير و رئيس صندوق رفاه دانشجويان با مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق ديدار کرد.ذوالفقار يزدان مهر، در ديدار با حجت‏الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق، از افزايش سقف تسهيلات عتبات دانشجويان به 1.5 ميليون تومان خبر داد.وي با اشاره به تسهيلات و خدمات اين صندوق به دانشجويان
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي گفت: با تفاهم‎نامه‎اي که در سال جاري با ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها داشته‎ايم، تسهيلات عتبات را از سيصد هزار تومان به يک ميليون و پانصد هزار تومان براي دانشجويان متاهل و يک ميليون تومان براي دانشجويان مجرد افزايش داده‎ايم.

مشاور وزير علوم تصريح کرد: بازپرداخت تسهيلات براساس ضوابط صندوق رفاه دانشجويان بعد از فارغ‎التحصيلي در اقساط 60 ماهه بازپس گرفته مي‎شود.

حجت‎الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق نيز در اين ديدار، خدمات صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم جهت تسهيل سفر دانشجويان به عتبات را بسيار ارزنده و گرانبها توصيف کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما