شناسهٔ خبر: 21995053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آیت الله مقتدایی در هشتمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد؛

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قدمت کهن دارد/ مصوبات این اجلاسیه برای پیگیری و اجرا به مسئولین مربوطه فرستاده می‌شود

دبیر شورای حوزه علمیه قم گفت: مصوبات این اجلاسیه پس از تایید در دقتر جامعه مدرسین قم به مسئولین مربوطه برای پیگیری فرستاده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، آیت الله مرتضی مقتدایی در افتتاحیه هشتمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد  با بیان اینکه اصل این اجلاسیه با شرکت سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل و هماهنگی بین ائمه جمعه، علما و دانشمندان آنها برگزار می‌شود اظهار داشت: جامعه مدرسین سابقه‌ای بیش از نیم قرن دارد و مورد عنایت علمای بزرگی مانند حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و خدمات شایان داشته ای داشته است، در دیداری که با ایشان داشتیم درباره جایگاه مدرسین فرمودند این جایگاه و عزت آن اعطایی نیست و این جایگاه و عزت منشا خود جامعه مدرسین و اعضای آن هستند که در طول سالها مراجع بزرگی در آن عضویت داشتند.

 وی ادامه داد: تلاش های این جامعه در پیروزی انقلاب و حمایت از امام (ره) و تشکیل جمهوری اسلامی بسیار زیاده بوده است و امروز نیز منشا خدمات بسیاری در جامعه هستند که اعضای جامعه مدرسین حوزه منشا این عزت بوده و هستند.

دبیر دوم شورای حوزه برگزاری این اجلاسیه به صورت سراسری و دیدار جامعه مدرسین حوزه علمیه با علمای بلاد را یکی از کارهای جامعه مدرسین دانست و عنوان کرد: خود اعضای این اجلاسیه پیشنهاد کردند که سالی یک بار برگزاری این اجلاسیه کم است و باید در طول سال تکرار شود و درخواست برگزاری آن در استان ها را داشتند که این مساله تصویب شد و علاوه بر اجلاس سالانه قم یک اجلاسیه استانی هم هر ساله برگزار میشود.

وی افزود: اولین جلسه در مشهد مقدس برگزار شد و اگر قرار بر این بود که این اجلاسیه هر ساله در یک استان برگزار شود بسیار طولانی می‌شد که قرار بر این شد اجلاسیه به صورت منطقه ای برگزار شود.

 آیت الله مقتدایی در خصوص دیدار علمای منطقه با اعضای اجلاسیه و برگزاری هشتمین دوره آن نیز خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاسیه را به فال نیک می‌گیریم زیرا چند ماهی کار صورت گرفته و جلسات متعددی در سه استان تشکیل شده و در قم نیز همین سه استان با یکدیگر جلساتی برای برگزاری بهتر این اجلاسیه داشته اند.

وی بیان کرد: مجموع صحبت هایی که شده است نتیجه آن تشکیل سه کمیسیون فرهنگ،حوزه و روحانیت و اجتماعی سیاسی بوده است و دستور جلسه مرتبط با همه آنها ابلاغ شده است که بعد از تصویب نهایی به دفتر جامعه مدرسین ابلاغ خواهد شد تا برای حل بعضی مشکلات به برخی مسئولین مربوطه ابلاغ شود و اگر نیاز بالاتری هم باشد این مصوبات به مقام معظم رهبری که از قبل  اعلام آمادگی کرده اند فرستاده می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دستور جلسات این کمیسیون ها ابراز کرد: مسائلی که درباره آنها بحث و تصویب خواهد شد برای کار و اجرا به مسئولین ابلاغ میشود تا مشکلات موجود حل شود و به نفع سه استان تمام خواهد شد.

نظر شما