شناسهٔ خبر: 2179145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:

پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود

سازمان فرهنگی اجتماعی طرحی را در دست مطالعه و بررسی دارد که با استفاده از آن ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان توسط مربیان پرورشی در مدارس اجرا خواهد شد و در این زمینه در حال تدوین رئوس آموزشی این طرح هستیم.

صاحب‌خبر -

جلسه هم اندیشی مسئولین اولیاء و مربیان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش با کارشناسان حوزه اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی در این جلسه با تأکید این نکته که خانواده اولین و مهمترین رکن جامعه می باشد اظهار داشت: پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از خانواده آغاز می شود و ضرورت توجه و اهمیت دادن به بنیان خانواده به دلیل نقش راهبردی آن در جامعه است.

سید علیرضا دیهیمی گفت: ویژگی آموزش و پرورش داشتن گسترده ترین نظام آموزشی با سه محور اصلی دانش آموز، مربی و اولیاء است که هر سه از جایگاه مهمی برخوردار هستند که این یک فرصت مناسب برای نهادهای فرهنگی و آموزشی است تا با هم گرایی بیشتر بتوانند آموزش های شهروندی را اجرایی کنند.

وی افزود: حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی به دلیل توانمندی در ارائه مشاوره های تربیتی و روانشناسی به شهروندان می تواند بازوی پرتوانی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش باشند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی تصریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی طرحی را در دست مطالعه و بررسی دارد که با استفاده از آن ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان توسط مربیان پرورشی در مدارس اجرا خواهد شد و در این زمینه در حال تدوین رئوس آموزشی این طرح می باشیم.

وی افزود: در این طرح ابتدا مربیان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش طی دوره هایی باید ها و نبایدهای آموزش فرهنگ شهروندی را در حوزه های پسماند، ترافیک، فضای سبز، ایمنی و آتش نشانی آموزش دیده و پس از آن به منظور کاربردی کردن به دانش آموزان آموزش خواهند داد.

دیهیمی با اشاره به ارائه آموزش های شهروندی در مناطق الحاقی شیراز و نقاط کم برخوردار به عنوان جامعه هدف در آموزش فرهنگ شهروندی گفت: درحال حاضر ارائه شیوه های سبک زندگی اسلامی در خانه های محله از اولویت های کاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی است و از این رو برای نخستین بار در خانه محله کوشک میدان کارگاه آموزش فرزند پروری را برگزار کرده ایم.

وی اظهار داشت: ارائه روش صحیح تربیت کودکان توسط والدین، ارائه شیوه های صحیح تربیتی، جایگاه تغذیه در سلامت جسمی کودکان و نقش عفاف و حجاب در مصونیت خانواده ها از جمله رئوس ارائه شده در آموزش های فرهنگ شهروندی در این خانه محله بود.

نظر شما