شناسهٔ خبر: 21583694 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تاثير صبحانه در پيشگيري از چاقيِ کودکان

صاحب‌خبر -

 متخصصان تغذيه و سلامت هشدار مي‌دهند که حذف وعده غذايي صبحانه باعث چاقي در کودکان مي‌شود.

به گزارش ايسنا، غالبا راضي کردن کودکان به خوردن صبحانه قبل از رفتن به مدرسه براي والدين دردسر بزرگي است و اکثر کودکان در اين مورد سرسختي و مقاومت از خود نشان مي‌دهند و اين در حالي است که به گفته متخصصان تغذيه حذف اين وعده غذايي باعث بروز علائم چاقي در کودکان مي‌شود.

همچنين بررسي‌ها حاکي از آن است که کودکان در سنين مدرسه در صورتيکه از مصرف وعده غذايي صبحانه سر باز بزنند بيشتر احتمال دارد در طول روز به فست‌فودها روي بياورند. اين شرايط بر شاخص توده بدني آنان تاثير منفي دارد. کودکاني که هنگام صبح و پيش از رفتن به مدرسه صبحانه مي‌خورند نسبت به آنهايي که اولين وعده غذايي روز را حذف مي‌کنند شاخص توده بدني پايين‌تري دارند.

به گزارش ساينس الرت، صبحانه صرف نظر از سن افراد همچون کليد روشن کننده متابوليسم بدن عمل مي‌کند و به سوخت و ساز کالري در طول روز کمک مي‌کند.

مصرف صبحانه غير از کاهش احتمال شروع زودهنگام چاقي با افزايش قدرت حافظه و تمرکز، کاهش سطح کلسترول بد خون و کاهش احتمال ابتلا به ديابت و بيماري قلبي مرتبط است.

به همين دليل به والدين توصيه مي‌شود براي رفع احساس گرسنگي فرزندشان در طول زمان حضور در مدرسه، خوراکي‌هاي سالم و ميوه تهيه ببينند.

نظر شما