شناسهٔ خبر: 21483541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وضعیت مطلوب تولید کتاب در کشور

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از وضعیت مطلوب کشور در تولید کتاب خبرداد و گفت: رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمد سلگی، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز (29 شهریور) در آیین گشایش نمایشگاه کتاب لرستان، در خرم آباد، گفت: تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی بستر تحقق رشد و توسعه است.

 

وی با اشاره به وضعیت کتاب در کشور، بیان کرد: هم اکنون در تولید کتاب وضعیت مطلوبی در سراسر کشور وجود دارد.

 

سلگی، با بیان اینکه در سال گذشته 88 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده است، اظهار کرد: 75 درصد کتاب‌های منتشرده کشور در تهران و تنها 25 درصد آن در سایر استان‌ها تولید می‌شود.

 

این مقام مسئول از آمادگی وزارت برای هرگونه حمایت، از تولید کتاب در استان ها خبرداد و افزود: آمادگی هرگونه حمایت، تسهیلات و امکانات برای تولید کتاب در استان ها را داریم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون در حوزه تیراژ کتاب در کشور شیب نزولی وجود دارد، بیان کرد: تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می تواند در تقویت تیراژ کتاب موثر باشد.

 

سلگی، با اشاره به نقش نمایشگاه های کتاب در تقویت فرهنگ کتابخوانی، اذعان داشت: طی چهار سال اخیر 334 نمایشگاه استانی کتاب در کشور برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته هم  29 نمایشگاه کتاب استانی برگزار شده است، بیان کرد: امسال هم در همه استان های کشور این نمایشگاه برپا خواهد شد. در سال جاری نیز این نمایشگاه در تمامی استان‌های کشور برپا خواهد شد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید به اینکه تمرکززدایی یکی از سیاست‌های وزارت ارشاد است، گفت: برپایی نمایشگاه‌های استانی کتاب یکی از اقدام های وزارت ارشاد برای تحقق شعار تمرکز زدایی است.

 

نظر شما