شناسهٔ خبر: 2148003 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قیمت نفت به ۸۱ دلار کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی با افزایش تولید نفت شیل آمریکا که نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت لیبی را کاهش داد، ۳۵ سنت کاهش یافت و 81.32 دلار در هر بشکه فروخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، با توجه به اشباع نفت در بازارها ناشی از افزایش تولید نفت شیل آمریکا و کاهش نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت لیبی، قیمت نفت به نزدیک 81 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

 

با توجه به کاهش 30 درصدی قیمت نفت از ژوئن، نمایندگان اوپک مذاکرات برای کاهش غیررسمی این سازمان تا حدود 500 هزار بشکه در نشست آتی این سازمان را آغاز کرده‌اند.

 

ریک اسپونر تحلیلگر بازارهای نفتی در این‌باره به رویترز گفت، دیدگاه عمومی بر این اساس است که اوپک هیچ اقدامی انجام نخواهد داد یا اگر انجام دهد، به میزان کافی زیاد یا تعیین‌کننده نخواهد بود که اثر زیادی بر قیمت‌ها بگذارد. 

 

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 35 سنت کاهش 81.32 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته به 80.46 دلار نیز رسید که پایین‌ترین رقم از سپتامبر 2010 به شمار می‌رود.

 

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 61 سنت کاهش 77.33 دلار در هر بشکه فروخته شد.

 

بن لی بران تحلیلگر بازار نفت در سیدنی گفت، عرضه بیش از حد، در مورد کاهش یا عدم کاهش از سوی اوپک تردید ایجاد کرده است و تقویت ارزش دلار نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.
 

نظر شما