شناسهٔ خبر: 21422601 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

والیبال ایران بر سکوی سومی جام قهرمانان ایستاد

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در جام قهرمانان قاره ها در حالی برابر فرانسه به میدان رفت که با توجه به برد ایتالیا برابر آمریکا به مقام سوم مسابقات رسیده بود.این بازی که از ساعت ۱۰:۱۰ صبح امروز برگزار شد در نهایت شاگردان کولاکوویچ توانستند با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به سود تیم ایران به اتمام برسانند.تیم ملی والیبال ایران برای اولین بار در تاریخ والیبال کشورمان توانست در این مسابقات بر روی سکو قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -
تیم ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، امیر غفور، سامان فائزی، محمد موسوی و فرهاد قائمی وارد زمین شد.
در ست اول فرانسوی ها بهتر از ایران بازیرا شروع کردند.استفاده از پاس های کوتاه و سرعتی بارها باعث کسب امتیاز از ایران شد.۸ بر ۵ به نفع فرانسه بازی دنبال می شد.بی شک بویر بازیکن شماره ۱۲ فرانسوی ها در ست اول بهترین عملکرد را از خود نشان داد.وقت فنی دوم هم با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود فرانسوی ها همراه شد. استفاده از تاکتیک دوبله وسط توسط فرانسوی ها باعث شد تا بازی به امتیاز ۲۳ بر ۱۹ برسد اما در ادامه بازی وب بچه های تیم ملی باعث شد تا همه چیز به تساوی کشیده شود.امتیازات پایاپای رد وبدل می شد تا در نهایت ملی پوشان توانستند با نتیجه ۳۸ بر ۳۶ حریفشان را شکست بدهند.
در ست دوم هم این شاگردان ایگور کولاکوویچ بودند که خیلی زود از فرانسه پیش افتادند بازی درخشان بازیکنان ایران در ست دوم هم ادامه داشت . سرویس خوب، حملات موثر و بازی کم اشتباه، نقاط قوت شاگردان کولاکوویچ در این بازی بود.معنوی نژاد در این ست عملکرد بسیار فوق العاده ای داشت. کسب امیتز در توپ های برگشتی برای کشورمان در این ست بسیار مشهود بود.ملی پوشان ما در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسیدند
ست سوم که فرانسوی ها کمی به خود آمده بودند از اشتباهات فردی ملی پوشان ما بهرتیم استفاده را کردند و توانستند ۲۵ بر ۲۲ ست را از آن خود کنند این در حالی بود که فرانسوی ها هیچ انگیزه ای در این بازی نداشتند.
ست چهارم را ایران بهتر آغاز کرد و توانست از فرانسه پیش افتاد اما اشتباهات فردی برخی بازیکنان در لحظات حساس و بخصوص زدن سرویس به تور باعث شد تا کمال ناباوری ست را ۲۷ بر ۲۵ به سود خود تمام کند.
ست پنجم اما جریان بازی عوض شد و برتری با تیم ما همراه شد . بازیکنان ایران توانستند در نهایت حریف خود را 15 بر 11 شکست دهند و 3 بر 2 برنده این بازی شوند.  امیر غفور پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران با کسب ۲۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران در این مسابقه شد و محمد جواد معنوی نژاد نیز با ۲۰ امتیاز در رتبه دوم تیم ایران قرار گرفت.
کولاکوویچ: ایران شایسته مدال برنز و مقام سومی بود
ایگور کولاکوویچ بعد از پیروزی ایران برابر فرانسه گفت: رو در رو شدن با همکارم لورن به جذابیت این بازی والیبال افزود زیرا وی تیم قدرتمندی دارد. خوشحالم که این مسابقات را با پیروزی به پایان رساندیم. پس از پایان ست چهارم مسابقه با فرانسه، بازیکنانم خسته شده بودند اما می خواستند که با پیروزی در دیدار پایانی به مدال برسند. خوشحالم که توانستند قدرت و شخصیت خود را حفظ کنند. آنان در موقعیت‌های دشوار از خود مقاومت نشان دادند.برای ایران این مسابقات از این جهت اهمیت بالایی داشت که بهترین فرصت و تجربه برای کسب مدال بود و در واقع اولین مدال برای تیم ملی والیبال ایران به دست آمد. همچنین این مدال می تواند انگیزه ای برای کسب مدال های دیگر در رقابت های آینده باشد تا بتوانیم همین روند خوبمان را با بازیکنانمان ادامه دهیم. در سال آینده برای کسب مدال دوم تلاش خواهیم کرد.این مسابقات اولین بازی های ایران پس از لیگ جهانی بود و برخی بازیکنان با مصدومیت مواجه شدند اما با همه این اوصاف توانستیم به اولین مدال والیبال برای ایران در رده بزرگسالان دست پیدا کنیم .
معروف: بهترین عملکرد تاریخ والیبال ایران را رقم زدیم
سعید معروف در پایان آخرین دیدار ایران در جام قهرمانان جهان گفت: تیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار به مدال جهانی دست یافت. این مدال از آن جهت پر اهمیت است که والیبال ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان صاحب مدال جهانی است، اما در رده بزرگسالان تاکنون مدال کسب نشده بود. برای این مدال زحمات بسیاری کشیده ایم. از شش سال گذشته که وارد لیگ جهانی شده ایم، والیبال ایران پیشرفت کرد. در گذشته نتایج خوبی کسب کردیم، اما موفق به کسب مدال نشده بودیم. این مدال برایمان بسیار پر ارزش است. مردم ایران هم تیم ملی را با دنبال کردن نتایج همراهی و حمایت کردند. بدون کسب مدال یک پای ماجرا کم بود که امروز به آن رسیدیم. در حال حاضر می خواهیم این پیروزی و کسب مدال را جشن بگیریم و نمی خواهیم به سال آینده فکر کنیم، اما باید بگویم که در سال ۲۰۱۴ به مرحله فینال راه یافتیم اما در آنجا نتایج خوبی کسب نکردیم. به طور قطع با هدف برگزاری بازی های خوب و راهیابی به مرحله فینال پا به این رقابت ها خواهیم گذاشت اما از الان چیزی مشخص نیست.خوشحالم و به تیم ایران افتخار میکنم. بهترین عملکرد خود را در تاریخ والیبال ایران رقم زدیم.

عبادی‌پور در جمع برترین‌های جهان
میلاد عبادی‌پور یکی از بهترین دریافت‌کنندگان جهان شد. با پایان مسابقات والیبال قهرمانان بزرگ جهان مراسم برترین ورزشکاران نیز برگزار شد. میلاد عبادی‌پور نیز در جمع 7 بازیکن برتر قرار گرفت و عنوان بهترین دریافت‌کننده را به خود اختصاص داد. همچنین یک بازیکن از برزیل نیز این عنوان را کسب کرد.2بازیکن از برزیل، یک بازیکن از ایران، یک بازیکن از ژاپن، و یک بازیکن از ایتالیا و یک بازیکن از آمریکا در جمع برترین‌ها بودند.


وحید صابری

نظر شما