شناسهٔ خبر: 21406614 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

والیبال ایران؛ پای اولین سکوی جهانی

یک پیروزی دیگر برای سروقامتان والیبال ایران. تیم ملی در چهارمین بازی خود در جام قهرمانان بزرگ، سومین پیروزی خود را جشن گرفت تا در رده سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. حالا والیبال ایران در آستانه نخستین مدال جهانی خود در رده سنی بزرگسالان قرار دارد. نخستین مدال و سکوی جهانی.

صاحب‌خبر -

بعد از کسب دو پیروزی ارزشمند مقابل ایتالیا و آمریکا، کمترین انتظار از شاگردان ایگور کولاکوویچ این بود که ژاپن میزبان را هم براحتی از پیش رو برداریم. این فقط یک ادعا نیست که والیبال آسیا برای ایران کوچک شده است. دیروز ملی‌پوشان کشورمان با برتری 3 بر یک مقابل ژاپن، باردیگر بر این ادعا صحه گذاشتند.

مصاف روز گذشته دو تیم در حضور ده هزار تماشاگر ژاپنی در اوساکا برگزار شد و ست اول نیز با برتری 25 بر 21 میزبان به پایان رسید، اما در ادامه این مردان والیبال ایران بودند که با در اختیار گرفتن جریان بازی در سه ست متوالی با نتایج 25 بر 19، 25 بر 20 و 25 بر 14 حریف را به زانو درآوردند و با این پیروزی، ملی‌پوشان ایران سه برده شدند و بعد از برزیل و ایتالیا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

طلسم را بشکن

حریف امروز تیم ملی والیبال، تیم قدرتمند فرانسه است. آنها در رنکینگ جهانی در جایگاه نهم قرار دارند که یک پله پایین‌تر از ایران است، اما در مورد این تیم یک واقعیت آماری وجود دارد؛ این‌که تیم ملی والیبال ایران در این سال‌ها هرگز مقابل فرانسه به پیروزی نرسیده است. این آمار وقتی جلب توجه می‌کند که بدانیم ایران مقابل همه قدرت‌های بزرگ طعم پیروزی را چشیده است؛ اعم از برزیل، روسیه، کوبا، آمریکا، ایتالیا و لهستان. همه بجز فرانسه.

امروز وقت آن است که این طلسم هم شکسته شود. ایران در صورت پیروزی مقابل فرانسه شانس دارد که با کسب یکی از عناوین نایب‌قهرمانی یا سومی، رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ را با نتیجه‌ای درخشان به پایان برساند. البته حتی در صورت شکست مقابل فرانسه هم این شانس برای شاگردان کولاکوویچ وجود دارد که روی سکوی سوم رقابت‌ها بایستند و اولین مدال جهانی تاریخ والیبال ایران را در رده سنی بزرگسالان به دست بیاورند که البته این موضوع منوط به پیروزی ایتالیا مقابل آمریکا خواهد بود. خود فرانسه که با جوانگرایی در ترکیب اصلی خود به ژاپن آمده، شانسی برای ایستادن روی سکو ندارد و تحت هر شرایط پنجم خواهد شد.

غفور، امتیازآورترین بازیکن ایران

امیر غفور، پشت‌خط‌زن تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار ملی‌پوشان در جام قهرمانان بزرگ جهان با کسب 23 امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و ژاپن را به دست آورد و میلاد عبادی‌پور نیز با کسب 13 امتیاز در جایگاه دوم تیم ایران قرار گرفت. «ایسه اوتاکه» بازیکن شماره یک ژاپن نیز با کسب 16 امتیاز، بهترین بازیکن این تیم در دیدار با ایران بود.

نتایج بازی‌های دیروز

برزیل 3 ـ آمریکا 2

28-26، 15-25، 25-20، 22-25، 15-13

ایتالیا 3 ـ فرانسه یک

21-25، 25-22، 25-22، 25-21

ایران 3 ـ ژاپن یک

21-25، 25-19، 25-20، 25-14

رضا پورعالی

ورزش

نظر شما