شناسهٔ خبر: 21404612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تیم ملی والیبال ایران در یک قدمی کسب نخستین مدال جهانی

صاحب‌خبر -
 

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدارش از رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ جهان ۳ بر یک ژاپن را شکست داد.
به گزارش ایسنا، در چهارمین روز مسابقه‌های جام قهرمانان بزرگ جهان، ایران ۳ بر یک و با امتیازهای ۲۵-۲۰، ۱۹-۲۵، ۲۰-۲۵ و ۱۴-۲۵ ژاپن را از پیش رو برداشت.
والیبالیست‌های ایران پیش از این تیم‌های ایتالیا و آمریکا را هم مغلوب کرده و فقط مقابل برزیل تن به شکست داده بودند.
در ادامه هفتمین دوره رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان که از بیست و یکم شهریور و با حضور شش تیم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی دو شهر ناگویا و اوساکا در ژاپن برگزار می‌شود، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدارش رو در روی ژاپن، دیگر نماینده آسیا قرار گرفت و در پایان سه بر یک به پیروزی رسید و با کسب سومین بردش توانست امید هایش را برای کسب نخستین مدال جهانی تاریخ خود زنده نگه دارد.
تیم ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، امیر غفور، سامان فائزی، محمد موسوی و فرهاد قائمی وارد زمین شد. والیبال ایران با سه برد و یک باخت هفت امتیازی شد و در پایان روز چهارم در رده چهارم جدول رده بندی ایستاد. ژاپن هم بدون برد و چهار باخت و بدون امتیاز قعر نشین باقی ماند.
غفور امتیازآورترین بازیکن شد
امیر غفور پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار ملی‌پوشان در جام قهرمانان بزرگ جهان عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و ژاپن را به دست آورد.
پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با کسب ۲۳ امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد و میلاد عبادی‌پور هم با کسب ۱۳ امتیاز در جایگاه دوم تیم ایران قرار گرفت.
کولاکوویچ: امروز روز بزرگی برای والیبال ایران است
« ایگور کولاکوویچ» سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم گفت: امروز روز بزرگی برای والیبال ایران است و همه تلاش خود را انجام می دهیم تا مدال کسب کنیم.
کولاکوویچ بعد از پیروزی شاگردانش برابر ژاپن در نشست خبری این مسابقه افزود: انتظار یک بازی سخت برابر ژاپن را داشتیم، چون همیشه کمی زمان می‌برد تا با شرایط بازی مقابل این تیم هماهنگ شویم. سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من وقتی سرمربی صربستان هم بودم، چنین تجربه مشابهی را داشتم که ست نخست مقابل ژاپن به سختی پیش می‌رفت و طول می‌کشید تا به روند بازی عادت کنیم. این دیدار هم همانطور بود.
کولاکوویچ با بیان اینکه خوشحالم که بازیکنانم با جدیت به بازی ادامه دادند، گفت: امروز برای ایران روز بزرگی است و تمام تلاشمان را می کنیم که مدال کسب کنیم.
معروف: بازی با ژاپن همیشه سخت است
«سعید معروف» کاپیتان تیم والیبال ایران هم در نشست خبری بعد از بازی با ژاپن گفت: بازی با ژاپن همیشه برای ما سخت است. در ست نخست مسابقه با ژاپن، بازی را خوب شروع نکردیم، اما پس از آن کنترل بازی را در دست گرفتیم.
وی با بیان اینکه سه ست پایانی شرایط برای تیم ایران فرق کرد، گفت: همه چیز خوب پیش رفت. سرویس و دریافت های ایران خوب بود. حملات بعد از دریافت ایران هم با اطمینان بیشتری شکل گرفت.
برزیل ۳- آمریکا ۲
تیم ملی والیبال برزیل هم در چهارمین دیدارش رو در روی آمریکا قرار گرفت و در پایان سه بر دو به پیروزی رسید و با این برد مهم در آستانه کسب پنجمین مدال طلای تاریخ خود در این رقابت ها قرار گرفت.
شاگردان رنان دال زاتو با امتیاز های ۲۸ بر ۲۶، ۱۵ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳ توانستند حریف قدرتمند خود و نزدیک ترین تعقیب کننده خود را از پیش رو بردارند و در صدر جدول رده بندی قرار گیرند.
سلسائو با سه برد و یک شکست و کسب ۹ امتیاز و یک امتیاز بالاتر نسبت به آمریکا، نزدیک ترین تعقیب کننده اش در صدر جدول رده بندی ایستاد و در صورت پیروزی در دیدار آخر خود برابر ژاپن می تواند برای پنجمین بار به مدال طلای جام بزرگ قهرمانان جهان دست یابد.
شاگردان جان اسپراو با دو برد و دو باخت هشت امتیازی شد و برای کسب نخستین مدال طلای خود در جام بزرگ قهرمانان جهان باید ضمن پیروزی در دیدار پایانی خود چشم به لغزش برزیل برابر ژاپن داشته باشد که تقریبا محال است.
ایتالیا ۳- فرانسه۱
همچنین تیم ملی والیبال ایتالیا در چهارمین دیدارش موفق شد با نتیجه سه بر یک فرانسه را از پیش رو بردارد و به قرار گرفتن بر روی سکو قهرمانی نزدیک تر شود.
تیم ملی والیبال ایتالیا در چهارمین دیدارش رو در روی تیم نه چندان آماده این روز های فرانسه قرار گرفت و در پایان سه بر یک به پیروزی رسید و با این برد شیرین ضمن هم امتیاز شدن با برزیل در آستانه قرار گرفتن بر روی یکی از سکو های برتر رقابت ها قرار گرفت.
شاگردان جیان لورنزو بلنجینی با امتیاز های ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ توانستند خروس‌ها را شکست دهند و پس از برزیل در رده دوم جدول رده بندی قرار گیرند.
لاجوردی پوشان که در نبود ستاره هایی چون ایوان زایتسف و خوان ترینو کار تیمی خوبی را در این دوره به نمایش گذاشته اند، با سه برد و یک شکست و کسب ۹ امتیاز و معدل امتیازی پایین تر نسبت به برزیل در رده دوم ایستادند اما با توجه به دیدار راحت امروز برزیل با ژاپن از امید های کمتری برای کسب مدال طلا برخوردارند.
جدول جام قهرمانان بزرگ در پایان چهارمین روز
‌برزیل ۳ برد – ۹ امتیاز
‌ایتالیا ۳ برد – ۹ امتیاز
‌ایران ۳ برد – ۷ امتیاز
‌آمریکا ۲ برد – ۸ امتیاز
‌فرانسه ۱ برد – ۳ امتیاز
‌ژاپن بدون امتیاز
برنامه بازیهای امروز (روز پایانی):
ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه: ایتالیا – آمریکا
ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه: ایران – فرانسه
ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه: ژاپن – برزیل

نظر شما