شناسهٔ خبر: 21404602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سومين برد بلندقامتان در جام قهرمانان بزرگ مردان جهان

واليبال ايران يک قدم تا مدال جهاني

روزنامه جوان

تيم ملي واليبال ايران سومين پيروزي خود را در جام قهرمانان بزرگ مردان جهان برابر ژاپن به دست آورد.

صاحب‌خبر -
 شيوا نوروزي
 
تيم ملي واليبال ايران سومين پيروزي خود را در جام قهرمانان بزرگ مردان جهان برابر ژاپن به دست آورد. شاگردان کولاکوويچ در ادامه اين رقابت‌ها ديروز رودرروي ژاپن ميزبان قرار گرفتند و 3 بر يک چشم‌بادامي‌ها را مغلوب کردند. ژاپني‌ها که از حضور پرشور تماشاگران خود بهره مي‌بردند با استفاده از اشتباهات ملي‌پوشان ايران ست اول را 25 بر 21 به سود خود تمام کردند، اما در سه ست بعدي بلندقامتان کشورمان قدرت واقعي خود را نشان دادند و به ترتيب 25 بر 19، 25 بر 20 و 25 بر 14 پيروز ميدان لقب گرفتند.
 
امير غفور با کسب 22 امتياز بهترين بازيکن ميدان بود. ديروز همچنين دو بازي ديگر نيز برگزار شد؛ برزيل 3 بر 2 از سد امريکا گذشت و ايتاليا هم 3 بر يک فرانسه را مغلوب كرد. با اتمام روز چهارم رقابت‌ها برزيل و ايتاليا هر کدام با سه برد رتبه‌هاي اول و دوم جدول را در اختيار گرفتند، تيم کشورمان نيز با سه برد و هفت امتياز در رده سوم قرار گرفت. امريکا هم با دو پيروزي در رده چهارم جدول است. به اين ترتيب ملي‌پوشان کشورمان اين فرصت را دارند تا با برتري مقابل فرانسه و کسب سه امتياز براي اولين بار روي سکوي جهاني بروند و عنوان خود را قطعي کنند. البته نتيجه ديدار ايتاليا – امريکا مي‌تواند حتي به نايب‌قهرماني کشورمان در جام بزرگ قهرمانان نيز منجر شود، چراکه در صورت برتري امريکا مقابل ايتاليا و کسب سه امتياز ايران مقابل فرانسه، تيم ملي كشورمان روي سکوي نايب‌قهرماني قرار مي‌گيرد.  آخرين رقيب تيم ملي واليبال ايران تيمي نيست جز فرانسه، خروس‌ها در اين دوره جام قهرمانان بزرگ جهان عملکرد خوبي نداشته‌اند و در جدول رده‌بندي پنجم هستند.
 
اين تيم روز گذشته به ايتاليا باخت و پيش از آن نيز دو شکست 3 بر صفر مقابل امريکا و برزيل کسب کرده بود. تنها برد اين تيم برابر ژاپن ميزبان به دست آمد. ديدار امروز ايران – فرانسه (10:10) حساسيت‌هاي خاصي دارد و هر دو تيم براي به رخ کشيدن برتري خود به ميدان مي‌روند. ايگور کولاکوويچ، سرمربي تيم ملي واليبال از پيروزي مقابل ژاپن ابراز خوشحالي کرد و ديدار با فرانسه را روز بزرگ واليبال ايران ناميد: «بازي در ژاپن هميشه دشوار است. من وقتي سرمربي صربستان هم بودم، چنين تجربه مشابهي را داشتم که ست اول مقابل ژاپن به سختي پيش مي‌رفت و طول مي‌کشيد تا به روند بازي عادت کنيم. امروز هم همانطور بود، اما همانطور که معروف هم گفت سه ست بعدي خوب پيش رفتيم. خوشحالم که بازيکنانم با جديت به بازي ادامه دادند. بازي برابر ميزبان اصلاً آسان نيست. امروز براي ايران روز بزرگي است و تمام تلاشمان را مي‌کنيم که مدال کسب کنيم. اگر برابر ژاپن پيروز نمي‌شديم همه چيز براي ايران سخت و پيچيده مي‌شد.»

نظر شما