شناسهٔ خبر: 21345349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با جشن عاطفه ها؛

۶۴۶ پایگاه کمک های مردمی را در خراسان رضوی جمع آوری می کنند

خبرگزاری شبستان:مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه) خراسان رضوی از برگزاری جشن عاطفه ها ویژه بازگشایی مدارس طی دو مرحله در ۶۴۶ پایگاه خراسان رضوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محسن مسعودیان راد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه) خراسان رضوی امروز(۲۲ شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه های جشن عاطفه ها ویژه بازگشایی مدارس گفت:برنامه جشن عاطفه های ویژه بازگشایی مدارس امسال در ۲ مرحله برگزار می شد، مرحله اول ۲۳ و ۲۴ شهریور و مرحله دوم هم ۱۹ مهر ماه در سطح کلیه مدارس با مشارکت عامه دانش آموزان، مجموعه آموزش و پرورش، صداوسیما، سازمان دانش آموزی و بسیج سازندگی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم نیازهای مادی و معنوی دانش آموزان بی بضاعت را رفع کنیم، افزود:برای جمع آوری کمک های مردمی ۶۴۶ پایگاه در سطح استان وجود دارد که ۵۷ پایگاه در مراکز نیکوکاری، ۱۵۵ پایگاه روستایی، ۱۵۴ پایگاه در مساجد، ۶۶ پایگاه در معبر عمومی و اصلی، ۸ پایگاه در مجتمع های تجاری و ۹۳ پایگاه هم در مراکز اصناف مستقر هستند.

 

مسعودیان راد با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۳۸۴ دانش آموز تحت پوشش در استان داریم که به هر کدام بسته های پوشاک و نوشت افزار به ارزش ۲ میلیون ریال داده خواهد شد، ادامه داد:تا کنون مبلغ ۳۲ میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری شده که پیش بینی می کنیم تا پایان برنامه جمع آری کمک های مردمی این مبلغ به دو برابر افزایش پیدا کند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه) با تاکید بر اینکه باید زمینه تحصیل دانش آموزان به ویژه خانواده های محروم و نیازمند را مرتفع کنیم، گفت:مسئله تحصیل امروز فقط به نیاز مالی بستگی ندارد و به مسائل دیگر هم باید پرداخت که احتیاج به یک اهتمام جدی در سطح کلان کشور وجود دارد تا در جهت ساماندهی وضعیت تحصیلی دانش آموزان باشد.

 

وی با بیان اینکه مشارکت های قابل قبولی را توسط خیرین مشاهده می کنیم، افزود: از مجموع دانش آموزان تحت پوشش این نهاد ۱۳ هزار و ۴۵۹ دانش آموز شهری، ۸ هزار و ۹۲۵ دانش آموز روستایی داریم که جنسیت های آنان ۱۰ هزار و ۹۸۹ دختر و ۱۱ هزار و ۳۹۷ نفر آنها پسر هستند همچنین در مشهد دانش آموزان تحت پوشش ۶ هزار و ۹۴۲ نفر هستند.

 

مسعودیان راد به ۱۳۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه) خراسان رضوی اشاره کرد و گفت:نیکوکاران و کسانی که خواهان کمک هستند می توانند از طریق شماره گیری کد #۰۵۱*۸۸۷۷* و یا شماره حساب ۰۱۰۵۲۲۴۴۰۶۰۰۰ بانک ملی و یا کارت شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۱۱۱۱ اقدام نمایند همچنین شماره تلفن ۳۲۲۸۰۵۸۵ هم برای هرگونه پاسخگویی اعلام می گردد.

نظر شما