شناسهٔ خبر: 21331356 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی بانک رفاه به مددجویان کمیته امداد

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی-اجتماعی:رئیس کمیته امداد با اعلام این که تفاهمنامه۵۰ میلیارد تومانی با بانک رفاه به منظور اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی و مشاغل به مددجویان امضاشده است، گفت: بر این اساس سقف تسهیلات فردی از ۱۵به ۲۰میلیون تومان و رقم تسهیلات طرح‌های کارفرمایی از ۷۵به ۱۰۰میلیون تومان افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، مهندس سید پرویز فتاح، در مراسم امضای تفاهمنامه با بانک رفاه با بیان این که بانک رفاه کارگران دربرنامه پنجم توسعه کشور ۲۱۵میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان پرداخت کرده است ،افزود: با همکاری این بانک ۲۴هزار و ۶۷۲طرح اشتغالزایی برای نیازمندان ایجاد و زمینه خروج ۱۷هزار و ۹۴۳خانوار زیر پوشش کمیته امداد فراهم شده است.
محمد علی سهمانی، مدیرعامل بانک رفاه هم دراین مراسم با بیان این که مشارکت این بانک در کمک به محرومان جامعه مایه آرامش و نشاط معنوی خانواده بزرگ بانک رفاه می‌شود، گفت: تمامی تلاش ما این است که درکنار وظایف اصلی و حرفه‌ای، مسئولیت‌های اجتماعی خود را هم انجام دهیم. انگیزه ما از همکاری با کمیته امداد تلاش برای رفع محرومیت‌ها ست.
وی با اشاره به این که کمیته امداد با ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان سهم مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارد، از آمادگی بانک رفاه برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد هماهنگ با سیاست‌های کاری این کمیته خبر داد.
بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد متناسب با زمان درآمدزایی طرح‌های اشتغال حسب اعلام کمیته امداد پرداخت اقساط به صورت دوره‌ای سه ماهه یا شش ماهه با رعایت سقف مهلت پنجساله انجام پذیرد.
خبر دیگر این که مدیرکل کمیته امداد استان تهران اعلام کرد که ۴۰ هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت و کم‌بضاعت و همچنین ۱۰ هزار دانشجوی کم‌بضاعت در استان تهران وجود دارند که از کمک‌های موردی و کامل این نهاد استفاده می‌کنند.
محسن ولیئی در نشست جشنواره جعبه کفش با اشاره به این که در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، اظهار داشت: دو سال است که با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طرحی با عنوان «جعبه کفش» با هدف توجه بیشتر به دانش آموزان بی بضاعت کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان این که سال گذشته مردم تهران حدود ۱۰ هزار جعبه کفش اهدا کردند خاطرنشان کرد: طرح جعبه کفش نمادی برای احسان، نیکوکاری، ترویج فرهنگ انفاق، کار خیر و انجام فرایض دینی و قرآنی است. در حقیقت داخل جعبه کفش، لباس، لوازم التحریر، کفش
و … قرار داده می‌شود و افراد با حضور در فرهنگسراها در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور کمک‌های خود را به افراد بی بضاعت می‌رسانند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه گفت: در استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز وجود دارند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستندو این در حالی است که حدود ۲۵ هزار بی‌بضاعت که زیر پوشش این نهاد نیستند برای دریافت کمک مراجعاتی به کمیته امداد دارند.
ولیئی افزود: مردم تهران سال گذشته حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به جشن عاطفه‌ها کمک کرده‌اند که از این مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و ۹۰۰ میلیون تومان دیگر به صورت کالا و ۷۴ میلیون تومان به صورت ارائه خدمات بوده است، بنابراین پیش بینی می‌کنیم در جشن عاطفه‌های امسال به چهار میلیارد تومان کمک‌ از طریق خیرین جمع آوری شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به این که مقطع دوم جشن عاطفه‌ها در ۱۹ مهر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از تدابیر ما در این زمینه توزیع یک میلیون پاکت نیکوکاری با عنوان “لبخند عاطفه‌ها” در همه مدارس تهران است که دانش آموزان با کمک خانواده‌هایشان بر اساس توان مالی، در این طرح شرکت می‌کنند و این کمک‌ها در این روز جمع آوری می شودو در اختیار مدیران مراکز آموزشی قرار می‌گیرد تا آنها افراد بی بضاعتی را که زیرپوشش کمیته امداد نیستند ، مورد حمایت مستقیم قرار دهند.

نظر شما