شناسهٔ خبر: 21321251 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ولیئی:

23 و 24 شهریورماه؛ ‌برگزاری جشن عاطفه‌ها

گروه جامعه: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها در 2 مقطع ۲۳ و ۲۴ شهریورماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دو روز ۵۰۰ پایگاه در سطح تهران و پنج پایگاه اصلی با همکاری صدا و سیما در محل‌های امام‌زاده صالح تجریش، شهر ری، فرهنگسرای رسانه، فردوس، متروی امام خمینی(ره)، این جشن را برگزار می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران، در نشست خبری جشنواره جعبه کفش، ویژه کمک به کودکان نیازمند و بازمانده از تحصیل، با اشاره به آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن‌ عاطفه‌ها در سراسر کشور، گفت: نزدیک به 24 سال است که جشن‌ عاطفه‌ها با مشارکت بسیج سازندگی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان این کار خداپسندانه 2 سالی است که طرح جعبه کفش با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف توجه بیشتر به دانش‌آموزان نیازمند، بی‌بضاعت و بازمانده از تحصیل در حال برگزاری است.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت در استان تهران وجود دارد
مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت در استان تهران وجود دارد که از این میزان ۲۵ هزار نفر آن تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: ۱۰ هزار دانشجوی کم بضاعت هم داریم که سه هزار نفر آن تحت پوشش ما هستند و سه هزار نفر هم در طول سال به طور مکرر برای درخواست کمک به ما مراجعه می‌کنند.

جمع‌آوری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد در سال گذشته
ولیئی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد کمک مردمی جمع‌آوری شد، تصریح کرد: از این میزان ۹۰۰ میلیون تومان نقدی و ۹۰۰ میلیون آن کالا بود و ۷۳۰ میلیون تومان هم به صورت خدمات ارائه شد.

وی بیان کرد: امسال جشن عاطفه‌ها در 2 مقطع ۲۳ و ۲۴ شهریورماه برگزار می‌شود. در این دو روز  ۵۰۰ پایگاه در سطح تهران برای این کار آماده شده‌اند. پنج پایگاه اصلی نیز با همکاری صدا و سیما در محل‌های امام‌زاده صالح تجریش، شهر ری، فرهنگسرای رسانه، فردوس، متروی امام خمینی(ره)، این جشن را برگزار می‌کنند.

‌‌مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه تمام دفاتر کمیته امداد در روز‌های اعلام شده آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند در کنار این دفاتر، میعادگاه‌های نماز جمعه نیز در روز ۲۴ شهریور ماه این جشن را برگزار می‌کنند. مقطع دوم جشن عاطفه‌ها نیز در ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.

توزیع یک میلیون پاکت نیکوکاری به نام لبخند عاطفه‌ها در بین دانش‌آموزان مدارس
وی ادامه داد: در 19 مهر، یک میلیون پاکت نیکوکاری به نام لبخند عاطفه‌ها در بین دانش‌آموزان مدارس توزیع خواهد شد و خانواده‌های آنها با قراردادن مبلغی این پاکت‌ها را به مدرسه باز می گردانند. تمام پاکت‌ها در اختیار مدیران آموزشی مدارس قرار گرفته می‌شود تا آنها نیز بتوانند به کودکان بی‌بضاعتی که کمیته امداد شناسایی نکرده و در مدارس هستند کمک کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: برنامه دیگری با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سازندگی برای لوازم التحریر دانش‌آموزان در حال اجرا است. روش‌هایی غیر از حضور در مراکز برگزاری جشن عاطفه‌ها نیز اینگونه است که شهروندان می‌توانند با شماره تلفن ۷۳۵۵ تماس بگیرند و بعد از وارد کردن کد ۱۶ مستقیم مبلغ مورد نظر خود را به حساب جشن عاطفه‌ها واریز کنند، همچنین می‌توانند با شماره گیری *۸۸۷۷*۵*۳# و یا شماره *۷۲۴*۲۲۲۲# به وسیله تلفن‌های هوشمند خود تماس بگیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: شهروندان می‌توانند از طریق شماره کارت ۱۴۸۲۲۱۹۲۳۰ (بانک ملت) و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۸۳۸۳۰۱۰۵۷ کمک‌های خود را به حساب کمیته امداد واریز کنند. همچنین مردم شهر تهران می‌توانند در روز ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه و در حاشیه جشن عاطفه‌ها، جعبه‌های کفش خود را به پایگاه‌های کمیته امداد اهداء کنند.

۳۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد کمک شد
وی با بیان اینکه در سال گذشته با طرح جعبه کفش ۳۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد کمک جمع‌آوری شد، تصریح کرد: سعی داریم با افزایش اطلاع‌رسانی به آنها این میزان را در سال جاری دو برابر کنیم. البته کمیته امداد به طور جداگانه سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان برای دانش‌آموزان هزینه کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در پایان گفت: در جریان این کمک‌ها ۵۰ هزار تومان برای دانش‌آموزان دبستانی، ۷۵ هزار تومان متوسطه اول و ۱۰۰ هزاری برای متوسطه دوم و دانشگاه‌ها هزینه شد. همچنین مردم برای اطلاع از طرح جعبه کفش به فرهنگسراهای منطقه خود مراجعه کنند.

به گزارش ایکنا این نشست با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

نظر شما