شناسهٔ خبر: 21316691 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

جدیدترین گجت های بازار در هفته گذشته

صاحب‌خبر -

فناوران - به همین جهت در گزارش حاضر با برخی از جدیدترین گجت ها که در روزهای گذشته رونمایی شد، آشنا می شوید.

 طراحی و ساخت کفش نایک در 90 دقیقه
نایک در ماه جاری میلادی، در استودیوی Nike By You در شهر نیویورک، بخشی را با نام Nike Makers› Experience افتتاح کرده است که به کاربران اجازه می دهد کفشی با ظاهر و سلیقه خود سفارش دهند. فرآیند این کار کمتر از ۹۰ دقیقه طول می کشد و امکانات شخصی سازی زیادی در اختیارتان قرار می دهد؛ ولی قالب کفش ثابت است. 
محصولی که از این فرآیند خارج می شود، از قالب Presto X استفاده می کند که به طور خاص برای Nike Makers طراحی شده است. 
البته بدون دعوت نامه رسمی از نایک، نمی توانید از Nike Makers› Experience استفاده کنید. 
در حال حاضر این دعوت نامه تنها در اختیار برخی کارکنان نایک و تعدادی از اعضای سرویس +Nike قرار دارد؛ ولی به نظر می رسد که در آینده، سرویس Nike Makers› Experience در اختیار عموم قرار بگیرد. 

 معرفی ماوس MX Ergo لاجتیک 
لاجیتک ماوس MX Ergo را با ترک بال معرفی کرده است.
ویژگی های ماوس MX Ergo که به تازگی معرفی شده است، تنها به قسمت ترک بال این ماوس ختم نمی شود، این ماوس در واقع نسخه ای مجهز به ترک بال از ماوس معروف مدل MX Master S2 لاجیتک است.
قابلیت شخصی سازی دکمه های Back/Forward و پشتیبانی از قابلیت multi-computer Flow از مواردی است که در ماوس تازه معرفی شده MX Ergo شاهد آن هستیم.
مسیریابی این ماوس از طریق یک ترک بال بزرگ انجام می شود. لاجیتک برای بالابردن دقت کاربر در حین استفاده از این ماوس در قسمت ترک بال گزینه ای را برای حرکت کندتر ترک بال و بالارفتن دقت ماوس تعبیه کرده است.
طراحی محیط بیرون این ماوس نیز به خوبی انجام شده است و کاربر به راحتی ماوس MX Ergo را در دست قرار می دهد.
فرآیند اتصال ماوس MX Ergo از طریق بلوتوث و رسیور Unifying لاجیتک انجام می شود و گفته می شود که باتری این ماوس تا مدت 4 ماه دوام خواهد آورد.
 در این ماوس همانند سایر ماوس های سری MX لاجیتک شاهد حضور درگاه USB به جای USB-C هستیم.
دسترسی به قسمت اسکرول ماوس MX Ergo نیز آنگونه که باید و شاید طراحی نشده است و کاربر به راحتی به آن دسترسی ندارد.
ماوس MX Ergo لاجیتک قرار است با قیمتی در حدود100 دلار در آینده نزدیک راهی بازار شود.

 رونمایی از لپ تاپ شیائومی می نوت بوک پرو 
شرکت شیائومی از لپ تاپ پرچم دار خود با نام می نوت بوک پرو رونمایی کرد.
این نوت بوک از نسل هشتم پردازنده های اینتل Core i7 در کنار ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و حداکثر یک ترابایت اس اس دی استفاده می کند.
عملکرد نسل هشتم این پردازنده ها، ۴۰ درصد سریع تر از نسل پیشین آن است. شیائومی برای انجام محاسبات گرافیکی، کارت گرافیک GeForce MX150 شرکت انویدیا را برای لپ تاپ پرچم دار خود انتخاب کرده است. این لپ تاپ به طور پیش فرض به حسگر اثر انگشت مجهز شده و سیستم خنک کننده پیشرفته ای متشکل از لوله های انتقال حرارت و فن دارد.
می نوت بوک پرو به نمایشگری ۶ اینچی با روکش گوریلا گلس ۳ مجهز شده است. این لپ تاپ 15/9 میلی متر ضخامت و نزدیک به 95/1کیلوگرم وزن دارد. بلندگوهای این لپ تاپ هم با همکاری شرکت هارمن طراحی شده است که از فناوری Dolby Atoms هم پشتیبانی می کند. این سخت افزار توسط یک باتری ۶۰ وات ساعت تغذیه می شود که به لطف فناوری شارژ سریع، می تواند در ۳۵ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شود.
این لپ تاپ از کیبوردی با چیدمان جزیره ای استفاده می کند که طبق ادعای شرکت سازنده، کلیدهای کیبورد این لپ تاپ، ۱۹ درصد بزرگ تر از کلیدهای کیبورد مک بوک پرو طراحی شده است تا راحتی و ارگونومی بهتری هنگام تایپ کردن در اختیار کاربرش قرار دهد. کیبورد این لپ تاپ، کلیدهای چهار جهت اصلی با سایز استاندارد و کلید Function را هم برای فعال کردن وظایف ثانویه کلیدها دارد.
مدل Core i7 این لپ تاپ در دو مدل با ۸ و ۱۶ گیگابایت رم عرضه می شود که قیمت مدل ۸ گیگابایتی، ۹۹۹ دلار و مدل ۱۶ گیگابایتی، ۱۰۹۹ دلار است. ارزان ترین مدل می نوت بوک پرو  از پردازنده Core i5 و ۸ گیگابایت رم استفاده می کند که قیمتی معادل ۸۵۹ دلار دارد.

 ارایه هدایای دیجیتالی به کاربران ایکس باکس و ویندوز
مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرده است که به زودی هدیه بازی یا Game gifting در دسترس کاربران ایکس باکس قرار خواهد گرفت.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وب سایت آبیرگیزمو، مایک یبارا، معاون رییس شرکت ایکس باکس اعلام کرده است که دریافت این هدایا درخواست میلیون ها نفر از کاربران ایکس باکس و ویندوز بوده است و حالا مایکروسافت به این خواسته پاسخ مثبت داده است.
وی درباره وضعیت لیست آرزو و هدیه بازی گفته است، دو آپشن و ویژگی برای دریافت این هدایا وجود دارد که در حال حاضر درباره آنها اطلاعاتی ارایه نمی شود.
به گفته مایک، ما می توانیم تایید کنیم که رشته های متنی مرتبط با هدیه بازی در حال حاضر در فروشگاه ویندوز قرار دارد که به سامانه های داخلی ویندوز ارسال می شود و اینها با خرید و دسترسی کاربران به هدایا در ارتباط است. 
هنوز اطلاعاتی درباره عملکرد لیست آرزو ذکر نشده است. اگرچه ما نمی دانیم چه زمانی هدیه بازی در دسترس خواهد بود. 

نظر شما