شناسهٔ خبر: 21304153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

377هزارنفر درماه رمضان درطرح اکرام برای کودکان نیازمند ثبت نام کردند

تهران- ایرنا- مدیرکل هماهنکی اموراجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد از ثبت نام 377 هزار نفر در ماه مبارک رمضان برای کودکان نیازمندد تحت پوشش امداد خبر داد و گفت: حدود 190 هزار نفر از این خیران نخستین کمکشان را واریز کردند.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم رستگار روز دوشنبه در نشست خبری با حضورخبرنگاران با تاکید بر این که جشن عاطفه ها تنها محدود به یک روزنیست و در بازه زمانی سه ماه برگزار می شود، اظهارکرد: کمیته امداد رایزنی های لازم را از 3 ماه قبل با بنگاه های اقتصادی، کارخانجات و موسسات آموزشی آزاد، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و صدا سیما آغاز کرده است.
وی با اعلام این که در این مدت دانش آموزان و نوع نیازشان مشخص شده است، افزود: برخی از دانش آموزان تحت پوشش امداد که در مدارس نمونه مردمی درس می خوانند که توان پرداخت شهریه ندارند به آنان کمک می شوند همچنین به دانش آموزانی نیازمندی که در مناطق محروم زندگی می کنند نیز کمک می شود.
رستگار با اشاره به این که کمک ها جشن عاطفه ها به دو صورت نقدی و غیر نقدی جمع آوری می شود، گفت: برخی از حامیان علاقمند هستند به صورت مستقیم کمک ها را در اختیار نیازمندان قرار دهند که این امکان را نیز مهیا کردیم.
وی با اعلام این که جشن عاطفه ها امسال مانند سال گذشته در دو مرحله برگزار می شود، افزود: در مرحله نخست که در سطح شهرها برگزار می شود خیران می توانند به پایگاه ها کمیته امداد مراجعه و کمک هایشان را پرداخت کنند.
به گفته رستگارهشت پایگاه در تهران در روز 23 شهریور ماه به جمع آوری کمک های خیران برای جشن عاطفه ها مشغول خواهند بود.
وی با اعلام این که کمیته امداد برای برگزاری جشن عاطفه ها علاقمند افزایش تعداد چادرها و محل های برگزاری نیست، افزود: تنها هشت پایگاه به جمع آوری کمک ها می پردازند و خیران می توانند کمک هایشان را از طریق اینترنتی و پیامکی پرداخت کنند.
وی در مورد روز برگزاری جشن عاطفه ها درمدارس گفت: این جشن با هدف آموزش فرهنگ کمک به دیگران در بین دانش آموزان در روز 19 شهریورماه برگزار می شود.
به گفته رستگار 312 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند.
وی با اعلام این که در طرح اکرام ایتام یک میلیون خیر فعال داریم، گفت: در ماه رمضان امسال 330 هزار نفر درطرح کمک به کودکان ثبت نام کردند، افزود: 190 هزار نفر از این افراد نخستین واریز را نیز انجام دادند.
این مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام این که هم اکنون 14 هزار خانوار یتیم فاقد مسکن تحت پوشش امداد وجود دارد، گفت: کمیته امداد در نظر دارد با تخصصی کردن کمک در طرح اکرام بخشی از مشکلات این افراد را برطرف کند.
وی درباره طرح همسفره کمیته امداد امام خمینی که با همکاری برنامه تلویزیونی خندوانه برگزار می شود،گفت: در این طرح 70 هزار کودک زیر 6 ساله که سو تغذیه دارند معرفی شدند و خیران می توانند در این امر کمک کنند.

**اولویت‌های توزیع 35 میلیارد تومان نذورات قربانی
وی گفت: بر اساس آمار‌های اولیه تاکنون 35 میلیارد و 266میلیون و 247 هزار تومان نذورات نقدی و غیر نقدی با هدف کمک به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اهدا شده است.
وی درباره ارزش نذورات قربانی نقدی و غیر نقدی اهدایی نیکوکاران گفت: مبلغ نذورات نقدی جمع‌آوری شده بیش از دو میلیارد و 246میلیون تومان، حجم نذورات غیر نقدی 15میلیارد 595میلیون تومان، اهدای نذر از طریق مراکز نیکوکاری پنج میلیارد و 379میلیون تومان و کمک‌های مستقیم نیز 12میلیارد تومان بود.
این مسئول کمیته امداد امام خمینی با اعلام اینکه این رقم مربوط به آمار اولیه است افزود: با توجه به اینکه کمک‌های نقدی خیران و حاجیان در چند روز آینده ادامه دارد قطعاً این رقم افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، نذورات نقدی و غیر نقدی عید قربان با اولویت سالمندان، زنان سرپرست خانوار، ایتام، فرزندان محسنین و خانوارهای دارای بیمار صعب العلاج توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته مردم خیر سراسر کشور در عید قربان بیش از 29 میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند گفت: کمک‌های مردمی و نذورات عید قربان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش 53 درصد رشد داشته است.
رستگار با اشاره به اینکه حجم کمک‌های مردمی در قالب نذورات نقدی و غیر نقدی در برخی استان‌های کشور نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است افزود: این کمک‌ها در استان‌های البرز حدود چهار برابر ، همدان حدود سه برابر و خوزستان دو برابر نسبت به مدت مشابه سال 95 رشد یافته است.
وی همچنین درباره رتبه‌بندی استان‌های سراسر کشور در زمینه حجم مشارکت مردم در پرداخت نذورات قربانی گفت: سه استان‌ فارس با چهار میلیارد و 509 میلیون تومان ،گلستان با چهار میلیارد و 179میلیون تومان و سیستان و بلوچستان با سه میلیارد و 154 میلیون تومان به ترتیب بیشترین اهدای نذورات قربانی را به خود اختصاص دادند.
وی به نذورات قربانی خاص برخی خیران اشاره کرد و افزود: در روز عید قربان امسال یک خیر دامغانی با ذبح هزار راس گوسفند و اهدا آن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تعداد خانوارهای زیادی را از این نعمت متنعم کرد.
رستگار همچنین از آمادگی کمیته امداد برای دریافت نذورات قربانی مردم سراسر کشور در طول سال خبر داد و گفت: خیران می توانند در طول سال نذر خود را با استفاده از شیوه‌های پرداخت مختلف از جمله شماره گیری کد #1*8877* ، واریز به شماره حساب 3333 نزد بانک ملی، اپلیکیشن سکه و یا مراجعه به سایت emdad.ir به کمیته امداد پرداخت کنند.
اجتمام*1724*3377
خبرنگار: سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی

نظر شما