شناسهٔ خبر: 21298377 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۸ دلیل باورنکردنی حمله قلبی!

- همشهری آنلاین: سوای علل مشخصی از جمله مصرف غذاهای فراوری شده و چرب، استرس، استعمال سیگار، ابتلا به دیابت، و کم تحرکی، مجرمان کمتر شناخته شده‌ای هم وجود دارند که می‌توانند در نهایت تجربه حمله قلبی را به همراه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آوای سلامت به نقل از activebeat در اینجا ۸ علت غیر قابل تصور که با خطر حمله قلبی در ارتباطند را معرفی کرده‌اند:

آنتی بیوتیک‌ها: این دسته داروها هنوز هم برای درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات سلامتی ناشی از عفونت‌های باکتریایی تجویز می‌شوند با این حال اگر شما در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید، و یا سابقه ابتلا به این بیماری‌ها را در خانواده دارید، باید از دریافت آنتی بیوتیک‌هایی مانند آزیترومایسین اجتناب کنید. پزشک می‌تواند داروهای جایگزین را برای شما تجویز کند.

عفونت‌های طولانی: عفونت‌های سینوسی مکرر و یا آنفلوآنزا و سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد. دلیل این است که این بیماری‌ها سبب ایجاد واکنش‌های التهابی در سیستم ایمنی بدن و افزایش استرس بر روی قلب می‌شود. پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های این چنینی، گام موثری برای حفاظت از سلامت قلب است.

نظر شما