شناسهٔ خبر: 21219570 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سمنان:

221 واحد تولیدی سمنان برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از معرفی 221 واحد تولیدی استان به بانکهای استان جهت دریافت تسهیلات رونق تولید خبر داد.

صاحب‌خبر -


به گزارش شاتا، بهروز اسودی در هفتاد و ششمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ، با اعلام این خبر گفت: 221 واحد تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزشیک هزار و  118 میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شدند.
وی افزود : از 221 طرح تصویب شده در این جلسه ، 51 طرح به ارزش 791 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و 170 طرح به ارزش 337 میلیارد ریال نیز مربوط به بخش کشاورزی می باشد که با پرداخت تسهیلات به این واحدها زمینه اشتغال 671 نفر فراهم خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تا کنون 805 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد پرونده 617 واحد در مرحله بررسی کارگروه قرار دارد و پرونده 131 واحد تولیدی به ارزش یک هزارو 677 میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث نظارت و پایش تسهیلات رونق تولید ، اظهار کرد: از 272 واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات توسط کمیته پایش ، نظارت لازم صورت گرفته که طی این پایش ، 78 درصد اشتغال تعهد شده در تسهیلات رونق تولید محقق گردیده است.
بهروز اسودی ادامه داد: در این نشست و با حضور متصدیان واحدهای تولیدی ، مشکلات پنج واحد تولیدی در امور مربوط به بانکی ، مالیات و امور زیربنایی بررسی و در جهت رفع موانع پیش رو تصمیماتی اتخاذ شد.
دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان اذعان داشت: در هفتاد و پنج جلسه قبلی کارگروه مشکلات 458 واحد تولیدی استان بررسی ویک هزار و 105 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.
اسودی خاطرنشان کرد: از یک هزار و 105  مصوبه قبلی این کارگروه : 45 درصد مربوط به امور بانکی ، 18 درصد مربوط به امور زیربنایی ، 15 درصد مربوط به امور مالیات ، 10 درصد مربوط به تامین اجتماعی که 56 درصد این مصوبات اجرایی و مابقی دردست اجرا می باشد.

 

نظر شما