شناسهٔ خبر: 67684044 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

چرا قیمت دلار دوباره اوج گرفت ؟

تحریریه جهان صنعت نیوز

افزایش نسبی بهای دلار در شرایطی است که برخی معامله گران انتظار جهش ارزی داشتند، اما فضای بازار ارز همچنان تحت تاثیر ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس طلا و ارز جهان صنعت نیوز، با شروع دادوستدها در بازار آزاد ارز تهران، نرخ هر دلار آمریکا که روز گذشته به میانه کانال ۵۷ هزار تومان کاهش یافته بود، تحت تاثیر خبر ترور نافرجام ترامپ و ریسک‌های سیاسی و بین المللی قرار گرفت و اندکی افزایش یافت. به گونه‌ای که قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در کف بازار ارز تهران به رقم ۵۸۰۰۰ تا ۵۸۱۰۰ تومان و یورو نیز به ۶۳۱۰۰ تا ۶۳۲۰۰ تومان رسیده است که نسبت به دیروز، رشد نسبی دارد اما خبری از خریدار در بازار ارز نیست و همچنان بسیاری فروشنده هستند.
افزایش نسبی بهای دلار در شرایطی است که برخی معامله گران انتظار جهش ارزی داشتند. اما فضای بازار ارز همچنان تحت تاثیر ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم است؛ فضایی که خبر از کاهش انتظارات تورمی و خروج خریدهای هیجانی از کف بازار ارز می‌دهد. روندی که با عقب نشینی دلار از محدوده بالای ۶۰ هزار تومان آغاز شد و به کانال ۵۷ هزار تومان رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به رغم تغییرات دلار آزاد در کف کانال ۵۸ هزار تومان، نرخ اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به رقم ۴۶۶۹۶ تومان رسیده است. این در حالی است که نرخ فروش حواله دلار آمریکا ۴۳۶۰۱ تومان و نرخ میانگین موزون دلار در سامانه سنای بانک مرکزی نیز ۳۹۱۶۶ تومان تعیین شده است و نرخ حواله دلار برای کالاهای اساسی و ضروری همان ۲۸۵۰۰ تومان است.

افزایش هرچند اندک نرخ دلار در بازار آزاد باعث شد تا بهای انواع سکه نیز در بازار رشد کند. به گونه‌ای که در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است که نتسبت به ابتدای روز افزایش دارد. بهای سکه تمام طرح قدیم نیز در حال حاضر ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و هر نیم و ربع سکه نیز به ترتیب ۲۲٫۶۰۰٫۰۰۰ و ۱۴٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است.

منبع: تابناک

نظر شما