شناسهٔ خبر: 2119932 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

تعطيلي کارخانه فولاد آستارا پس از يک هفته توليد

صاحب‌خبر -

کارخانه فولاد آستارا پس از يک هفته توليد ميلگرد استاندارد شماره 14 به بالا تعطيل شد.

فرهاد شفقتي، مدير کارخانه فولاد آستارا در گفت‌وگو با ايسنا– منطقه‌ي گيلان، با تأييد خبر فوق خاطرنشان کرد: اين کارخانه پس از گذراندن همه‌ي مراحل آزمايشي، از هفته گذشته عمليات توليد ميلگرد با استاندارد ملي جهت عرضه به بازار را آغاز کرد که به‌علت کمبود نقدينگي براي تأمين مواد اوليه از صبح ديروز (دوشنبه 19 آبان‌ماه) تعطيل شد.

وي با اشاره به خريد مقدار مشخصي شمش آهن از منابع داخلي کارخانه و تبديل آنها به ميلگرد طي يک هفته گذشته ادامه داد: براي ادامه فعاليت نيازمند خريد مجدد شمش آهن هستيم که متأسفانه عمل نکردن مسئولان به تعهداتشان در پرداخت الباقي تسهيلات، مشکلات اساسي را براي اين واحد بزرگ توليدي به وجود آورده است.

مدير کارخانه فولاد آستارا با انتقاد از مراجعه نکردن مسئولان استاني و شهرستاني جهت بازديد از اين کارخانه و نحوه راه‌اندازي خط توليد آن اظهار کرد: با تعطيلي اين کارخانه 25 نفر از کارگران که به شکل مستقيم در آن مشغول به فعاليت بودند، بيکار شدند.

شفقتي در ادامه‌ي سخنانش عمل کردن واقعي مسئولان به وعده‌هايشان در خصوص حمايت از بخش خصوصي را خواستار شد و خاطرنشان کرد: اين کارخانه در راستاي اطاعت از پيام مقام معظم رهبري که امسال را به‌ عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» نامگذاري کرده‌اند، ظرف مدت 18 ماه با سرمايه‌گذاري 75 ميليارد ريالي که مبلغ 25 ميليارد ريال آن تسهيلات بانکي بوده احداث شده است.

وي قابليت اشتغالزايي اين واحد صنعتي را بيش از 25 نفر برشمرد و افزود: در صورت اختصاص 20 ميليارد ريال تسهيلات ديگر که جزو تعهدات بانک است و تکميل ساير بخش‌ها و افزايش شيفت‌کاري، قابليت به کارگيري نيروي کاري بيش از 100 نفر کارگر به شکل مستقيم و غير مستقيم وجود دارد.

به گزارش ايسنا، کارخانه فولاد آستارا در مجموع با زيربناي 5500 مترمربع که 2000 مترمربع آن سوله سرپوشيده است، در شهرک صنعتي آستارا احداث شده و هم‌اکنون قابليت توليد 10 تن ميلگرد در ساعت را دارد. ظرفيت اين واحد در صورت تکميل به 25 تن در ساعت افزايش مي‌يابد.

نظر شما