شناسهٔ خبر: 2111337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعطیلی کارخانه فولاد آستارا پس از یک هفته تولید

کارخانه فولاد آستارا پس از یک هفته تولید میلگرد استاندارد شماره 14 به بالا تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

کارخانه فولاد آستارا پس از یک هفته تولید میلگرد استاندارد شماره 14 به بالا تعطیل شد.

«فرهاد شفقتی»، مدیر کارخانه فولاد آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی گیلان، با تأیید خبر فوق خاطرنشان کرد: این کارخانه پس از گذراندن همه‌ی مراحل آزمایشی، از هفته گذشته عملیات تولید میلگرد با استاندارد ملی جهت عرضه به بازار را آغاز کرد که به‌علت کمبود نقدینگی برای تأمین مواد اولیه از صبح امروز(دوشنبه 19 آبان‌ماه) تعطیل شد.

وی با اشاره به خرید مقدار مشخصی شمش آهن از منابع داخلی کارخانه و تبدیل آنها به میلگرد طی یک هفته گذشته ادامه داد: برای ادامه فعالیت نیازمند خرید مجدد شمش آهن هستیم که متأسفانه عمل نکردن مسئولان به تعهداتشان در پرداخت الباقی تسهیلات، مشکلات اساسی را برای این واحد بزرگ تولیدی به وجود آورده است.

مدیر کارخانه فولاد آستارا با انتقاد از مراجعه نکردن مسئولان استانی و شهرستانی جهت بازدید از این کارخانه و نحوه راه‌اندازی خط تولید آن اظهار کرد: با تعطیلی این کارخانه 25 نفر از کارگران که به شکل مستقیم در آن مشغول به فعالیت بودند، بیکار شدند.

شفقتی در ادامه‌ی سخنانش عمل کردن واقعی مسئولان به وعده‌هایشان در خصوص حمایت از بخش خصوصی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: این کارخانه در راستای اطاعت از پیام مقام معظم رهبری که امسال را به‌عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کرده‌اند، ظرف مدت 18 ماه با سرمایه‌گذاری 75 میلیارد ریالی که مبلغ 25 میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده احداث شده است.

وی قابلیت اشتغالزایی این واحد صنعتی را بیش از 25 نفر برشمرد و افزود: در صورت اختصاص 20 میلیارد ریال تسهیلات دیگر که جزو تعهدات بانک است و تکمیل سایر بخش‌ها و افزایش شیفت‌کاری، قابلیت بکارگیری نیروی کاری بیش از 100 نفر کارگر به شکل مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد.

به گزارش ایسنا، کارخانه فولاد آستارا در مجموع با زیربنای 5500 مترمربع که 2000 مترمربع آن سوله سرپوشیده است، در شهرک صنعتی آستارا احداث شده و هم‌اکنون قابلیت تولید 10 تن میلگرد در ساعت را دارد. ظرفیت این واحد در صورت تکمیل به 25 تن در ساعت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

نظر شما