شناسهٔ خبر: 2110190 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نعمت زاده در پاسخ به باشگاه خبرنگاران؛

هر کس که می‌گوید خودرو کیفیت ندارد فنی نیست/در واردات سیگار انحصار نداریم

نعمت‌زاده گفت: کیفیت خودرو مورد قبول استاندارد است و هر کس که می گوید خودرو کیفیت ندارد فنی نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در پاسخ به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: خودرو مورد قبول استاندارد است و هر کسی که می‌گوید کیفیت خودرو استاندارد نیست فنی نیست.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر خودرو بر مبنای متعرفه‌های داخل تولید می‌شود و حداقل 90 درصد خودروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.
 
** برای جایزه صادراتی در بودجه اعتبار نداریم

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه در پاسخ به اینکه وضعیت جوایز صادارتی چطور خواهد شد گفت: برای جایزه صادراتی در بودجه اعتبار نداریم و این موضوع را برای معاونت راهبردی رئیس‌جمهور منعکس کردیم و امیدواریم که در بودجه سال آینده ردیفی به آن اختصاص داده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از اواسط سال 89 تا به امروز ردیف بودجه ای برای جایزه صادراتی تنظیم نشده است که این امر به خاطر محدودیت منابع عمومی است.

وی ادامه داد: برای جوایز صادرتی 100 میلیارد تومان در نظرگرفته شده که به برخی از واحدها با اولویت تخصیص می‌دهیم.
 
** در واردات سیگار انحصار نداریم

نعمت‌زاده در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان در خصوص قیمت سیگار چیست گفت: این سوال را از کسانی که سیگار می‌کشند بپرسید.

وی افزود: با هرگونه قاچاق از جمله قاچاق سیگار مخالف هستیم و موافق وارداتی هستیم که حقوق دولت در آن پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوال  خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه که برخی گفته‌اند وزارت صنعت، معدن و تجارت انحصار واردات سیگار را به یک شرکت داده گفت: انحصاری نداریم.
 
** قرار نیست تولیدکنندگان یارانه بگیرند

نعمت زاده درادامه در خصوص اینکه یارانه تولیدکنندگان چه می‌شود نیزگفت: تولیدکنندگان قرار نبود یارانه بگیرند. تنها در بخش کشاورزی یارانه‌ای در قانون بودجه امسال دیده شده بود.

وی افزود: قرار است که به بخش صنعت نیز کمک شود و هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای یارانه دادن به این بخش در نظر گرفته شده که تاکنون از سوی دولت تأمین نشده است.

وی تصریح کرد:  درآمدها به طور یکجا بدست نمی‌آید و در طول سال حاصل می‌شود.

نعمت‌زاده افزود: دولت به دنبال آن است که این یارانه را برای نرخ تسهیلات پرداخت کند.

وی اظهار داشت: این نرخ تسهیلات نیز تعداد محدودی از صنایع را در بر می‌گیرد و به صنایع صادراتی که ارزش افزوده‌ بیشتری دارند پرداخت خواهد شد.
 
** عرضه مس به واحدهای داخلی 5 درصد زیر قیمت صادراتی 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در خصوص قیمت مس در بازار داخلی و ورق تولیدکنندگان نیز گفت: دستورالعمل وزارت خانه به واحدهای تولید مس این است که آن را پنج درصد زیر قیمت صادراتی به واحد داخلی عرضه دارند که از طریق بورس عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در بورس قیمت هم بالا رود باز قیمت صادراتی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما