شناسهٔ خبر: 2118493 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزير صنعت، معدن و تجارت:

مس 5 درصد زير قيمت صادراتي عرضه مي شود

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس دستور العمل جديد، عرصه مس 5 درصد زير قيمت صادراتي و آن هم از طريق بورس صورت مي گيرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، محمد رضا نعمت زاده در بازديد از چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران در جمع خبرنگاران در خصوص جوايز صادراتي گفت: از اواسط سال 89 تا کنون رديفي براي جايزه صادراتي در نظر گرفته نشده و در بودجه سال آينده نيز به خاطر محدوديت هاي عمومي بودجه، رديفي براي جايزه صادراتي در نظر گرفته نشده اما پيشنهاد داديم که اين موضوع مورد توجه قرار گيرد.
وي در خصوص سهم توليد از هدفمندي يارانه ها افزود: براي کمک به بخش صنعت 1200 ميليارد تومان در نظر گرفته شده که معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري در تلاش است تا اين مبلغ تخصيص داده شود.
نعمت زاده همچنين در خصوص واردات سيگار گفت: ما با هر گونه قاچاق مخالفيم چه قاچاق محصولات صنعتي باشد و چه سيگار، برخي مي خواهند با قاچاق، پرداخت ماليات و تعرفه را دور بزنند که ما تلاش مي کنيم هر گونه واردات، قانوني باشد.
وي در مورد پايين آمدن قيمت خودرو تا پايان سال، گفت : خودرو هم بر مبناي تعرفه ها وارد مي شود و هم در داخل توليد مي شود و اعتقاد ما اين است که بايد 90 درصد مصرف خودرو در کشور در داخل توليد شود.

نظر شما