شناسهٔ خبر: 2103223 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه‌اي تاكيد كرد امروز قدرت پوشالي رژيم صهيونيستي درهم شكسته است

صاحب‌خبر -
بخش خبري: جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي اطلاعيه‌اي صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: فجايع ددمنشانه صهيونيست‌هاي غاصب در مسجد الاقصي و تلاش‌هاي ناكام آنان در تخريب قبله اول مسلمانان، خشم جهان اسلام را برانگيخت.
اين تلاش‌ها به منظور محو آثار اسلامي و سرپوش نهادن بر شكست سنگين اين رژيم در نبرد 50 روزه غزه است.امروز قدرت پوشالي رژيم صهيونيستي درهم شكسته و درنهايت در ضعف و نكبت قرارگرفته است. ملت فلسطين نيز راه خود را بازيافته و به خوبي دريافته است كه تنها راه پايان بخشيدن به عمر صهيونيست‌ها مقاومت و ايستادگي است.
از اين‌رو بر كشورهاي اسلامي لازم است كه با حمايت همه جانبه از مردم فلسطين، زمينه حفظ مسجدالاقصي قبله اول مسلمين را فراهم سازند.جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ضمن محكوم كردن حملات وحشيانه صهيونيست‌ها به مسجدالاقصي و نمازگزاران، جامعه جهاني را به اقدام دربرابر آن و مسلمانان جهان به ويژه مردم مظلوم فلسطين را به ايستادگي در برابر دشمنان دعوت مي‌نمايد.
تاكيد بر مجازات عوامل حوادث خونبار در كشورهاي اسلامي
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي شهادت تعدادي از عزاداران اباعبدالله الحسين(ع) در كشورهاي اسلامي اطلاعيه‌اي صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: حوادث خونبار عاشوراي امسال كه به شهادت بسياري از مسلمانان در كشورهاي اسلامي همچون نيجريه، پاكستان و عربستان منجر شد باعث تاسف فراوان گرديد. بي‌ترديد نقش بي‌بديل عاشورا، در احياي بيداري اسلامي و گسترش روحيه عزت‌طلبي و حماسه آفريني باعث شده كه دشمنان اسلام با ترفندهاي گوناگون سعي در خاموشي آن داشته باشند اما به رغم اين تلاش‌ها، عزاداري سيدالشهداء (عليه السلام) هر سال با شكوه‌تر و گسترده‌تر برگزار مي‌گردد.
بر مسلمانان جهان لازم است كه ضمن هوشياري در برابر توطئه‌هاي دشمن، همت خود را در مسير احياي فرهنگ عاشورا و اعتلاي محافل عزاداري حسيني مصروف سازند و نقشه‌هاي دشمن را خنثي كنند. نيز بر مسئولان كشورهاي اسلامي لازم است كه عاملان اين حوادث خونبار را به اشد مجازات برسانند.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن سپاس از همه ارادتمندان حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) در برپايي پرشور محافل آن حضرت، فجايع خونبار عاشوراي امسال را محكوم كرده و به همه مسلمانان به ويژه بازماندگان آن عزيزان تسليت عرض مي‌نمايد.

نظر شما