شناسهٔ خبر: 2095894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

اطلاعیه جامعه مدرسین در پی شهادت عزاداران حسینی در کشورهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای شهادت تعدادی از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در کشورهای اسلامی را تسلیت گفت و تاکید کرد: بی‌تردید نقش بی‌بدیل عاشورا، در احیای بیداری اسلامی و گسترش روحیة عزت طلبی و حماسه‌آفرینی باعث شده که دشمنان اسلام با ترفندهای گوناگون سعی در خاموشی آن داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه ای شهادت تعدادی از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در کشورهای اسلامی را تسلیت گفت و خواستار هوشیاری مسلمانان در قبال نقشه های تفرقه آمیز دشمنان شد.

 

متن اطلاعیه که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته، به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

حوادث خونبار عاشورای امسال که به شهادت بسیاری از مسلمانان در کشورهای اسلامی همچون نیجریه، پاکستان و عربستان منجر شد باعث تأسف فراوان گردید.

 

بی‌تردید نقش بی‌بدیل عاشورا، در احیای بیداری اسلامی و گسترش روحیة عزت طلبی و حماسه‌آفرینی باعث شده که دشمنان اسلام با ترفندهای گوناگون سعی در خاموشی آن داشته باشند اما به رغم این تلاش‌ها، عزاداری سید الشهداء«علیه السلام» هر سال با شکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار می‌گردد.

 

بر مسلمانان جهان لازم است که ضمن هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن، همت خود را در مسیر احیای فرهنگ عاشورا و اعتلای محافل عزاداری حسینی مصروف سازند و نقشه‌های دشمن را خنثی کنند. نیز بر مسئولان کشورهای اسلامی لازم است که عاملان این حوادث خونبار را به اشد مجازات برسانند.

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن سپاس از همه ارادتمندان حضرت سید الشهداء «علیه السلام» در برپایی پرشور محافل آن حضرت، فجایع خونبار عاشورای امسال را محکوم کرده و به همه مسلمانان به ویژه بازماندگان آن عزیزان تسلیت عرض می نماید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
 /924/د102/ج

نظر شما