شناسهٔ خبر: 2101902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

با صدور اطلاعیه‌های جداگانه

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمله رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و شهادت عزاداران حسینی در کشورهای اسلامی را محکوم کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌های جداگانه حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و شهادت مسلمانان در حوادث خونبار عاشورا در کشورهای اسلامی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

سرویس شهرستانها-

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: فجایع ددمنشانه صهیونیست‌های غاصب در مسجدالاقصی و تلاش‌های ناکام آنان در تخریب قبله اول مسلمانان که خشم جهان اسلام را برانگیخته است، به منظور محو آثار اسلامی و سرپوش نهادن بر شکست سنگین این رژیم در نبرد 50 روزه غزه است.
امروز که قدرت پوشالی رژیم صهیونستی درهم شکسته و درنهایت ضعف و نکبت قرار گرفته است. ملت فلسطین راه خود را باز یافته و به خوبی دریافته است که تنها راه پایان بخشیدن به عمر صهیونیست‌ها، مقاومت و ایستادگی است.
از این رو بر کشورهای اسلامی لازم است که با حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین، زمینه حفظ مسجدالاقصی قبله اول مسلمین را فراهم سازند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این اطلاعیه ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و نمازگزاران، جامعه جهانی را به اقدام در برابر آن و مسلمانان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین را به ایستادگی در برابر دشمنان دعوت کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در اطلاعیه دیگری حوادث خونبار عاشورای امسال که به شهادت بسیاری از مسلمانان در کشورهای اسلامی همچون نیجریه، پاکستان و عربستان منجر شد را محکوم کرد و افزود: بی‌تردید نقش بی‌بدیل عاشورا، در احیای بیداری اسلامی و گسترش روحیه عزت‌طلبی و حماسه‌آفرینی باعث شده که دشمنان اسلام با ترفندهای گوناگون سعی در خاموشی آن داشته باشند اما به رغم این تلاش‌ها، عزاداری سیدالشهداء (ع) هر سال باشکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار می شود.
این اطلاعیه می‌افزاید: بر مسلمانان جهان لازم است ضمن هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن، همت خود را در مسیر احیای فرهنگ عاشورا و اعتلای محافل عزاداری حسینی مصروف ساخته و نقشه‌های دشمن را خنثی کنند و بر مسئولان کشورهای اسلامی لازم است که عاملان این حوادث خونبار را به اشد مجازات برسانند.

نظر شما