شناسهٔ خبر: 20918970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شریعتمداری رتبه جهانی تجارت ایران را ارتقا دهد/اولویت‌های وزارت صنعت، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار است

نماینده مردم پیرانشهر گفت: برنامه شریعتمداری در چند قسمت است و انتظار داریم که او رتبه جهانی تجارت ایران را ارتقا دهد.

صاحب‌خبر -

خضریبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: مشکل صنعت در داخل آن نیست بلکه در خارج از آن قرار دارد و ما با توجه به مشکلاتی که در بحث تجارت خارجی صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی و بحث عدم اصلاح قوانین کار، قانون تامین اجتماعی، مشکلات مالیاتی سنگین و عدم سیاست های شفاف حمایت بانکی از صنایع و تولیدات داریم در این بین آقای شریعتمداری به عنوان فردی که معاونت اجرایی رئیس جمهوری بوده در این حوزه توانمند است.

وی تصریح کرد: وقتی که با رئیس کمیسیون صنایع و اعضای آن صحبت داشتم همه به اتفاق حامی شریعتمداری بودند و بنده جدیت بیشتری در دفاع از او پیدا کردم. برنامه شریعتمداری در چند قسمت است و انتظار داریم که او رتبه جهانی تجارت ایران را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه 84 هزار شرکت صنعتی در سطح کشور داریم که 81 هزار مورد آن صنایع کوچک و متوسط است بیان داشت: عمده اشتغال ما در صنایع کوچک و متوسط است که می بینیم با ظرفیت 10 درصدی کار می کند و ما انتظار داریم با معرفی وزیر پیشنهادی قدری مثل شریعتمداری این حوزه تحول یابد.

خضری شریعتمداری را تنها وزیری خواند که در حوزه اهدافش هم به حوزه کمی و هم کیفی اشاره کرده است که در راستای برنامه ششم و اصل 44 قانون اساسی و سیاست های کلی صنعت معدن و تجارت است که او در این راستا برنامه های اجرایی نوشته ولی اجرای این برنامه ها نیاز به الزامات دارد. اولین الزامات در این حوزه حمایت قاطع مجلس از تیم اقتصادی دولت است.

وی ادامه داد: در حوزه خارجی انتظار داریم از آقای ظریف که حمایت کند تا بیشترین توان را صرف کند و در حوزه امنیت داخلی هم آقای رحمانی فضلی را داریم که شخصیتی قدر است و با رای به او می توانیم این تیم را تقویت کنیم. اولین برنامه ای که شریعتمداری ارائه دهد مربوطه به سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار است.

وی در خصوص رابطه بانک ها با صنایع اظهار داشت: وام هایی که به صنایع داده می شود با سودهای بالا است و مشکلات مالی که واحدهای تولیدی دارند فرصت را از آنها گرفته و احیای واحدهای تولیدی و توریست درمانی جزء برنامه های شریعتمداری بوده است. صادرات غیرنفتی یکی دیگر از برنامه های دیگر شریعتمداری است که به آن توجه شده است.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

نظر شما