شناسهٔ خبر: 20905752 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم گرامیداشت شهید حججی در قم برگزار شد

قم- ایرنا - مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم پنج شنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و خانواده معظم شهیدان در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، در این آیین با شکوه که با مرثیه سرایی و سینه زنی و همچنین دعای پر فیض کمیل همراه بود و شخصیت هایی همچون آیت الله الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان ، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و رئیس مجلس خبرگان رهبری و خانواده آن شهید حضور داشتند استاد حوزه علمیه قم با تجلیل از مقام شامخ شهید حججی اظهار داشت: شهادت یکی از آرزوهای بزرگ این شهید گرانقدر بود که عاقبت در روزهای اخیر محقق شد و خداوند بهترین دعاها و عطاها را به او عنایت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری افزود: شهید حججی مصداق بارز جهاد و کار جهادی است و زندگی او مملو از کار جمعی بود.
وی اضافه کرد: وقتی به زندگی شهید حججی نگاه می کنیم به خوبی می بینیم که جمله رهبر معظم انقلاب یعنی آتش به اختیار که مورد جفا واقع شد و خوب معنا و تعبیر به حرف نشد ، به شدت معنا پیدا کرده است و شهید با همین عمر کوتاه خود دغدغه فرهنگ و دین مردم را داشت و گاهی می رفت در مناطق محروم تا علاوه بر فقر مادی مردم فقر فرهنگی آنها را نیز بر طرف کند.
وی افزود: شهیدی که بعضا از دوستانش نقل می کنند کمد لباس او در پادگان به کتابخانه پادگان در نقطه صفر مرزی تبدیل شد و آن طور که در حالاتش نیز بیان می شود مساله کتاب و کتاب خوانی را خیلی مهم و حائز اهمیت می دانست و همیشه دنبال کار سخت بود و اگر می خواست مسئولیت کاری را بپذیرد سخت ترین کارها را قبول می کرد.
شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان ، عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، سراز پیکر پاکش جدا کردند.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما