شناسهٔ خبر: 20846470 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل فرودگاه ها:

توسعه راه های هوایی سبب افزایش بهره وری در حوزه هوانوردی کشور شد

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران از افزایش بهره وری در حوزه هوانوردی کشور خبر داد و گفت: توسعه زیرساخت ها، افزایش ناوگان هوایی، گسترش و کوتاه شدن راه های هوایی، سبب افزایش بهره وری در این حوزه شد.

صاحب‌خبر -

رحمت الله مه آبادی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از فرودگاه بین المللی بیرجند در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت هوانوردی کشور در تیرماه امسال، افزود: بسیاری از فرودگاه ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 100 درصدی، 75 درصدی، 50 درصدی و نیز فرودگاه های بزرگ افزایش هشت درصدی را در حوزه بهره وری هوانوردی داشتند.
وی با بیان اینکه در مجموع شاهد افزایش بهره وری در حوزه هوانوردی کشور هستیم، اضافه کرد: با مدیریت مشکلات و برنامه ریزی های راه و شهرسازی، در آینده وضعیت حوزه هوانوردی بهتر از این خواهد شد.
وی با اشاره به موقعیت خراسان جنوبی در تراز ملی در حوزه ناوبری، عنوان کرد: فرودگاه بین المللی خراسان جنوبی یکی از پایگاه های مهم هوانوردی و از نظر ناوبری هوایی یکی از نقاط استراتژیک کشور است.
به گزارش ایرنا، مه آبادی با بیان اینکه پوشش راهداری شرق کشور مستقر در شهرستان طبس از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: همچنین هشت راه مهم بین المللی کشور از خراسان جنوبی عبور می کند.

** حمل و نقل هوایی خراسان جنوبی نیازمند توجه دولت و نظام
وی عنوان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان های کم برخوردار در ارتباط با حمل و نقل هوایی است که باید بیشتر مورد توجه نظام جمهوری اسلامی و دولت واقع شود.
وی یادآور شد: در این استان در دولت تدبیر و امید بیش از 59 پروژه در حوزه فرودگاه اجرا شد و نیز طرح های توسعه ای زیادی در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران با بیان اینکه در حوزه ناوبری هوایی یا هوانوردی وضعیت بسیار خوب است،افزود: چه در حوزه ارتباطی و چه کمک ناوبری وضعیت فرودگاه بیرجند مناسب است، برای خرید آیلس فرودگاه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
مه آبادی گفت: فرودگاه بین المللی بیرجند جزو فرودگاه های تکمیل به لحاظ سامانه های هوانوردی و کمک ناوبری محسوب خواهد شد و هیچ برنامه توسعه ای نیاز نیست انجام شود.
وی افزود: در این راستا به دنبال بهبود کیفیت و کمک به کاهش تاخیرها و ابطال ها به دلیل موقعیت جوی هستیم، زیرساخت های مورد نیاز در منطقه، نشست و برخواست هواپیما و حرکت آن در عوامل میدان پروازی تکمیل است و هیچ کاری در این حوزه وجود ندارد.
وی تکمیل و توسعه زیرساخت ترمینال فرودگاه بیرجند را از جمله اولویت های کاری این شرکت دانست و بیان کرد: در برنامه جاری قرار است 2 هزار و 500 متر به ظرفیت ترمینال افزوده شود.
این مسئول اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند را حدود 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اقدامات اولیه در دست طراحی است امیدواریم با حمایت استاندار و وزارت راه و شهرسازی به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

** توسعه زیرساخت های فرودگاه بیرجند نیازمند 400 میلیارد ریال بودجه
وی بیان کرد: اگر طرح توسعه ترمینال و سیستم آیلس فرودگاه بیرجند اجرا شود حدود 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید لازم است و در این صورت فرودگاه بیرجند نیاز به کار خاصی نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران عنوان کرد: طبیعتا بخشی از توسعه پروازها به تکمیل زیرساخت ها برمی گردد، برنامه های نوسازی ناوگان و افزایش پروازها فرصتی ایجاد می کند تا در آینده به تدریج پروازهای خراسان جنوبی نیز افزایش یابد.
مه آبادی گفت: استاندار خراسان جنوبی پیگیر افزایش پروازها در این استان است که امیدواریم به زودی محقق شود.
وی افزود: در حوزه هوانوردی، خراسان جنوبی جزو استان هایی است که برای توسعه فرودگاه های آن تمرکز شده است، در طبس اقدامات خوبی انجام شده و برنامه هایی نیز اجرا خواهد شد.

** عمر بالای ناوگان هوایی عامل تاخیر و بی نظمی در پروازها
وی اظهار کرد: بخشی از تاخیر و بی نظمی در پروازها به دلیل عمر بالای ناوگان هوایی کشور است در این زمینه دولت بر توسعه ناوگان با رویکرد نوسازی آن تمرکز کرده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر اعزام زائران حج تمتع به عربستان از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است و باید از همکارانی که این حجم عملیات گسترده را مدیریت می کنند، قدردانی کرد.
وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تاخیر پرواز عتبات عالیات و سرگردانی 48 ساعته، 160 زائر خراسان جنوبی در فرودگاه های بیرجند و زاهدان گفت: موضوع باید از سازمان هواپیمایی کشور مورد بررسی قرار گیرد.
پرواز زائران خراسان جنوبی به عتبات عالیات قرار بود شامگاه شنبه 21 مرداد ماه جاری توسط شرکت هواپیمایی العراقیه از فرودگاه بیرجند به مقصد بغداد انجام شود که با تاخیر 48 ساعته، هنوز زائران بعد از انتقال از فرودگاه بیرجند به زاهدان، تعیین تکلیف نشده و سرگردانند.
7557*6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشاردهنده- مریم پنجابی*

انتهای پیام /*

نظر شما