شناسهٔ خبر: 20777505 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آغاز رقابت‌هاي انتخابي واليبال جهان– اردبيل

شاگردان كولا بليت جهاني را مي‌خواهند

روزنامه جوان

اردبيل از امروز ميزبان رقابت‌هاي واليبال انتخابي قهرماني جهان است...

صاحب‌خبر -
سعيد احمديان
 
اردبيل از امروز ميزبان رقابت‌هاي واليبال انتخابي قهرماني جهان است، تيم‌هاي ايران، چين، قزاقستان، كره‌جنوبي و قطر براي كسب دو سهميه مسابقات جهاني رقابتشان را آغاز مي‌كنند و كولاكوويچ اميدوار است شاگردانش با فراموشي ناكامي ليگ جهاني، با كسب سهميه مسابقات جهاني و نمايشي كه در اردبيل خواهند داشت، روزهاي خوبي را براي واليبال كشورمان ثبت كنند.
 
دومين آزمون كولاكوويچ پس از ليگ جهاني، مربي مونته نگرويي كه پس از ناكامي لوزانو در ايران، به جاي اين مربي آرژانتيني روي نيمكت كشورمان نشسته است. شروع كار كولاكوويچ اما در ايران با نتايج ضعيفي كه واليباليست‌هاي كشورمان در ليگ جهاني گرفتند، با آغاز خوشي همراه نبود. حالا كولاكوويچ كه انتقادهاي زيادي را پس از اولين تجربه‌اش در ايران متوجه خودش مي‌بيند، شاگردانش را آماده بازي‌هاي انتخابي جهان كرده است، رقابت‌هايي كه به ميزباني ايران و در اردبيل برگزار مي‌شود، تا اين شهر پس از ميزباني واليبال قهرماني اميدهاي آسيا، بار ديگر از 19 تا 23 مرداد پايتخت واليبال كشورمان باشد.
  
چهره جديد واليبال در اردبيل
ايران به همراه تيم‌هاي چين، كره‌جنوبي، قطر و قزاقستان در انتخابي واليبال قهرماني جهان، رقابتشان را در شرايطي آغاز خواهند كرد كه از بين اين پنج‌تيم، در نهايت دو تيم مجوز حضور در مرحله نهايي قهرماني جهان را كسب مي‌كنند، رقابت‌هايي كه ۱۹ شهريور تا ۸ مهر سال ۹۷  به‌ميزباني ايتاليا و بلغارستان انجام مي‌شود. كولاكوويچ با توجه به نتايج ايران در ليگ جهاني، وعده داده است كه تيم ملي با رويكرد جديدي در انتخابي جهان در اردبيل حضور خواهد‌داشت و به نظر مي‌رسد بازيكنان جوان فرصت بيشتري براي بازي خواهند داشت. كولاكوويچ مي‌گويد: «‌با رويكردي جدي‌تر وارد مسابقات انتخابي قهرماني جهان خواهيم شد، چين، قزاقستان، كره و قطر از تيم‌هاي قدرتمند آسيا هستند و ما بايد با تمرينات بيشتر به سطحي بالاتر از آنها برسيم.»
 
سعيد معروف، سيدمحمد موسوي، امير غفور، فرهاد نظري افشار، فرهاد قائمي، ميلاد عبادي‌پور، رضا قرا، محمدجواد معنوي نژاد، سامان فائزي، مسعود غلامي، علي شفيعي، مهدي مرندي، مصطفي حيدري و فرهاد سال‌افزون، بازيكنان دعوت شده به تيم ملي براي بازي‌هاي اردبيل هستند و كادر فني تيم ملي، مجتبي ميرزاجانپور را از تركيب بازيكنان كنار گذاشته شد. عادل غلامي نيز ديگر غايب كشورمان در اين مسابقات است كه به دلايل انضباطي از تيم ملي كنار گذاشته شد.
  
حريفاني نه چندان آسان!
حريفان ايران در رقابت‌هاي انتخابي جهان در اردبيل همان طور كه سرمربي تيم ملي هم تأكيد مي‌كند، حريفان سرسختي براي كشورمان خواهند بود. چين با لوزانو، سرمربي سابق كشورمان در انديشه بازگشت به روزهاي اوجش است، آنها هر چند در انتخابي قهرماني آسيا به اميدهاي ايران با سيچلو باختند، اما به نظر مي‌رسد چين در بازي‌هاي اردبيل نمايشي متفاوت از بازي‌هاي اندونزي خواهد داشت. كره جنوبي حريف فرداي تيم ملي ايران هم هر چند در واليبال قهرماني مردان آسيا نتوانست به جمع چهار‌تيم صعود كند، اما همواره يكي از تيم‌هاي خوب آسيا بوده است. قزاقستان هم با نايب قهرماني در واليبال قهرماني آسيا كه دو هفته پيش در اندونزي برگزار شد، نشان داد كه نبايد اين تيم را دست‌كم گرفت. قطر هم با بازيكنان چند مليتي به نظر نمي‌رسد، حريف سختي براي كشورمان باشد.
  
عزم ملي‌پوشان براي صعود جزم است
سيدمحمد موسوي يكي از بازيكناني است كه در جريان تمرينات تيم‌ملي در سالن رضازاده اردبيل، به شدت مورد تشويق تماشاگران حاضر در سالن قرار مي‌گيرد. موسوي درباره مسابقات انتخابي قهرماني جهان به سايت فدراسيون واليبال گفت: «‌با اقتدار هر چهار تيم را شكست مي‌دهيم و به عنوان صدرنشين راهي مسابقات انتخابي قهرماني جهان مي‌شويم. كره جنوبي و چين تيم‌هاي قدرتمندي هستند، اما سطح اين تيم‌ها با واليبال ايران متفاوت است. ما در ميان 10 تيم برتر جهان هستيم و اميدوارم بتوانيم اين فاصله را حفظ كنيم.»
مهدي مرندي، ليبروي ايران هم معتقد است كه ايران حريفان زهرداري را پيش‌رو دارد. مرندي به سايت فدراسيون واليبال گفت: «تيم‌هاي كره‌جنوبي، چين و ژاپن در چند سال اخير پيشرفت كرده‌اند و تيم‌هاي زهرداري هستند. ما بايد در مسابقه نخست با كره جنوبي بازي كنيم و مي‌خواهيم با تمام توان بازي كنيم تا پيروز شويم و با همين روند تا پايان مسابقات پيش برويم. تمرينات خوبي در تركيه و اردبيل پشت‌سر گذاشته‌ايم و به آمادگي نسبي رسيده‌ايم. اميدوارم با صعود به مسابقات قهرماني جهان پاسخ خوبي به حمايت مردم اردبيل از تيم ملي بدهيم.»

نظر شما