شناسهٔ خبر: 20660600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نهاوندیان در حاشیه نشست هیأت دولت:

۵۰ درصد کابینه دوازدهم تغییر خواهد کرد

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور گفت: ۵۰ درصد اعضای کابینه دوازدهم تغییر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه امروز جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ترکیب کابینه دوازدهم گفت: اطمینان می دهم انتخابهایی که آقای روحانی کرده اند، حتما انتخابهای مورد حمایت مردمی خواهد بود که به ایشان رای داده و اعتمادشان را ابراز کرده اند.

وی اظهارداشت: آقای رییس جمهور برنامه ای را به مردم ارائه کردند و مردم به آن برنامه، به آن تشخیص و به آن جهت گیری رای اعتماد دادند. ایشان بهترین کسی هستند که پیام انتخابات را دریافت کرده‌اند، چون در واقع ایشان بود که یک ارائه طریق، مسیر، فکر، آرمان و نگاه را داشت و مردم به آن نگاه ،  رای دادند.

وی با بیان اینکه "دکتر روحانی هم واقف به این مسیر هستند و هم عزم جدی بر پیمودن این مسیر دارند و حتما مصادیقی را که انتخاب کرده اند، در جهت تحقق این پیام است"، گفت: ملاک هم برای ایشان ، جز کارآمدی، هماهنگی و همدلی نبوده است. ملاک در جهت گیری که ایشان ارائه کرد، اعتدال بود و به همین جهت هم اقشار، سلیقه ها و گرایش های مختلف مردم، این رویکرد اعتدالی را پسندیدند.

وی تصریح کرد: دکتر روحانی در تشخیص مصادیق این رویکرد اعتدالی، فارغ از وابستگی ها و سلایق خاص سیاسی و جناحی، دنبال این بود این نگاه اعتدالی بتواند کشور را با انسجام و کارآمدی بیشتر جلو ببرد. به هر حال امروز ما در مجموعه نظام نیاز به هماهنگی، همدلی و همکاری بیشتری داریم و ایشان نیز اعلام کرد زمان، زمان همدلی و همکاری است. به این جهت در تشخیص مصداق قطعا تشخیص آقای رییس جمهور مورد اعتماد مردم خواهد بود.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: مطمئنم که پس از معرفی وزرا به مجلس ترکیبی که از وزرا و معاونین و مجموعه کابینه دولت دوازدهم تشکیل خواهد شد، یک مجموعه هماهنگ و کارآمد در مسیر اعتدال خواهد بود.

نهاوندیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رییس جمهور در انتخاب اعضای کابینه تحت فشار بوده است، اظهار داشت: کسانی که آقای دکتر روحانی را می شناسند، می دانند که فشار روی ایشان اثری ندارد. البته ما شاهد یکسری گمانه زنی هایی بودیم که تبع کار رسانه ای و فضای سیاسی هست و مردم هم کنجکاوی هایی دارند، اما رییس جمهور بنا به وظیفه ای که مردم بر عهده او گذاشته اند، کار خودش را انجام داد و با همه در این باره مشورت کرد.

وی تصریح کرد: شاید در این مقطع بیشترین میزان مشورت را هم با شخصیت های سیاسی کشور، هم با جناحها و گروههای مختلف، با افراد خبره در حوزه های مختلف فنی و تخصصی داشته ایم. واقعا در طول روزهای پس از انتخابات که حدود دو ماه و نیم است، وقت بسیار زیادی برای این رایزنی ها گذاشته شده، با خبرگان حوزه های مختلف صحبت شده و همه این رایزنی ها به آقای رییس جمهور ارائه شد.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: دکتر روحانی واقعا با همان احساس مسئولیتی که در قبال رای مردم داشته ، تصمیم گیری کرده است. مردم می توانند اطمینان داشته باشند که ترکیب کابینه دوازدهم گام بلندی در مسیر تحقق آنچه که خواسته های آنان بوده است، خواهد بود.

نهاوندیان در پاسخ به این سوال که آیا اخبار تغییرات 50 درصدی در کابینه صحت دارد، گفت: اگر بخواهید از تغییرات درصد بگیرید، یک موقع در مورد وزرا این کار را می کنید و یک موقع در مورد ترکیب کابینه. در مجموع همین تخمینی که زده شده، حدود 50 درصد، به صحت نزدیک است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گویا بیشترین تغییرات در کابینه در بخش اقتصادی بوده، اولویتهای اقتصادی کشور چه تغییری کرده و با این تغییرات دولت دنبال چیست؟ ، اظهار داشت: آنچه در انتخابات، در بحثهای انتخاباتی و سخنرانی های رییس جمهور و نظرات مردم بود، یک پیام بسیار روشن داشت؛ اینکه مردم جهت گیری دولت تدبیر و امید را تایید کردند و منتها خواهان سرعت بیشتر بودند.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: کشور در شرایطی است که برخی موانع بزرگ سر راه که در آغاز کار دولت یازدهم وجود داشت، از سر راه برداشته شده و این توقع سرعت بیشتر منطقی است و در حوزه اقتصادی هم ، چنین است.حالا هم در حوزه اقتصاد کلان و هم در رابطه با بخشهای زیرساختی حتما سرعت بیشتر در این مسیر را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما