شناسهٔ خبر: 20659818 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس دفتر رییس جمهور در جمع خبرنگاران:

۵۰ درصد کابینه تغییر می کند/تشخیص رئیس جمهور در انتخاب کابینه مورد اعتماد مردم است

خبرگزاری شبستان: نهاوندیان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کابینه تغییر می کند، گفت: رییس جمهور ۲ ماه و نیم برای رایزنی ها وقت گذاشته و در نهایت با احساس مسئولیت در مورد رای مردم تصمیم گرفته و مردم می توانند مطمئن باشند که این تصمیمات درجهت رای آنها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در ارزیابی از عملکرد خود گفت: شما که تاکنون صبر کرده اید سه الی چهار دیگر نیز صبور باشید. من اطمینان می دهم که انتخابهایی که دکتر روحانی انجام داده اند حتماً مورد حمایت مردم خواهد بود که به روحانی رای داده اند و اعتماد خود را ابراز کرده اند. رئیس جمهور برنامه ای را ارایه داده اند به مردم که مطابق با آن برنامه و با تشخیص و جهت گیری حرکت خواهند کرد. رئیس جمهور بهترین کسی است که پیام انتخابات را دریافت کرده است زیرا روحانی بود که یک ارایه طریق و مسیر و فکر و آرمان و نگاهی را داشته اند که مردم به آن نگاه رای داده اند. روحانی واقف به این مسیر است و هم عزم جدی برای پیمودن این مسیر دارند و حتماً مصادیقی را که انتخاب کرده اند در جهت تحقق پیامها خواهد بود ملاک در انتخاب برای ایشان جز کارآمدی و هماهنگی و همدلی نبوده است.

 

نهاوندیان تصریح کرد: ملاک در جهت گیری ایشان اعتدال بوده و به همین جهت نیز اقشار مختلف مردم سلیقه ها و گرایشهای مختلف پسندیدند رویکرد اعتدالی روحانی را.

 

وی در تشخیص مصادیق رویکرد اعتدالی را خارج از مصادیق وابستگی ها و نگاههای خاص سیاسی و جناحی انجام داده اند و به دنبال آن بوده اند که نگاه اعتدالی بتواند کشور را با انسجام بیشتر و هم با کارآمدی بیشتری جلو ببرد.

 

رییس دفتر رییس جمهور گفت: به هر حال ما در مجموعه نظام نیازمند هماهنگی و همدلی بیشتر هستیم و وی اعلام کردند فصل، فصل همدلی است و همکاری است به همین جهت در تشخیص مصداق قطعاً تشخیص آقای رئیس جمهور مورد اعتماد مردم خواهد بود.

 

وی در مورد انتخاب رحمانی فضلی برخلاف رای مردم و انتقاد از حضور دوباره این فرد از سوی مردم اظهار کرد: آن چیزی که ما در عینیت غیرقابل انکار در حرکت اجتماعی دیدیم رای قاطع به دکتر روحانی بود و روحانی به آن پیمانی که به مردم بسته است وفادار است و با تشخیص همه مجموعه شرایط انتخابهای بهتر و گزینه های اصلح را مورد توجه قرار می دهند.

 

نهاوندیان افزود: مطمئنم که پس از معرفی اعضای کابینه به مجلس در بخش وزرا به مجلس تقدیم شده و ترکیبی که از وزرا و معاونان و وزرای رئیس جمهور و مجموعه کابینه دولت دوازدهم تشکیل می شود یک مجموعه هماهنگ و کارآمد خواهد بود در مسیر اعتدال.

 

رییس دفتر رییس جمهور در مورد فشارهای احتمالی به رئیس جمهور در انتخاب وزرا گفت: کسانیکه دکتر روحانی می شناسند می دانند که فشار روی ایشان اثر ندارد اما شاهد گمانه زنی هایی بودیم که طبع کار فضای رسانه و سیاسی همینگونه است و مردم نیز کنجکاوی دارند اما رئیس جمهور بنا به وظیفه ای که دارد کار خود را انجام داده و با همه نیز مشورت کرده است شای ما در این فصل بیشترین میزان مشورت را داشته ایم هم با شخصیتهای سیاسی کشور و هم با جناح ها و گروههای مختلف و حتی افراد خبره در حوزه های فنی و تخصصی مشورت داشته ایم.

 

وی گفت: ما از 29 اردیبهشت طی 2 ماه و نیم وقت بسیار زیادی برای رایزنی ها گذاشته ایم و با خبرگان حوزه های مختلف صحبت شده است و همه این رایزنی ها به آقای رئیس جمهور ارایه شده و در نهایت رئیس جمهور با همان احساس مسئولیتی که در مقابل رای مردم داشته اند تصمیم گرفته اند لذا مردم می توانند اطمینان داشته باشند که کابینه و ترکیب آن در دولت دوازدهم گام بلندی در مسیر تحقق خواسته های مردم است.

 

رییس دفتر رییس جمهور در مورد اینکه چند درصد از کابینه تغییر می کند و گفته می شود 50 درصد کابینه تغییر می کند اظهار کرد: بله اگر در مورد وزرا بخواهیم بگوییم همینگونه است این تخمینی که گفته شده است حدود 50 درصد است به صحت موضوع نزدیک است.

 

نهاوندیان در مورد بخش اقتصادی و تغییرات ان در کابینه و هدف دولت از این تغییرات اظهار کرد: آن چیزی که در انتخابات در بحثهای انتخاباتی و سخنرانی رئیس جمهور و مطالبات مردم بود پیام روشنی داشت و آن اینکه مردم تایید کرده اند جهت گیری دولت تدبیر و امید را تا با سرعت بیشتری حرکت کند الحمدالله کشور در وضعیتی است که برخی از موانع بزرگ در کشور در آغاز کار دولت یازدهم بود از سر راه برداشته شد لذا این توقع سرعت بیشتر توقع بسیار منطقی است در حوزه اقتصادی نیز همینگونه است که هم در حوزه اقتصاد کلان و هم در رابطه با بخشهای زیرساختی اقتصاد کلان و سایر بخشهای اقتصادی حتماً شاهد سرعت بیشتر در اقتصاد خواهیم بود.

 

نظر شما