شناسهٔ خبر: 20603678 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی:

گنجینه قوی از موسیقی داریم/ فعالیت های ریشه دار جشنواره آواها و نواهای رضوی در فرهنگ اقوام

خبرگزاری شبستان: برزین ضرغامی گفت: یکی از مولفه های وجودی اقوام بحث موسیقی است و از این منظر ما گنجینه ای قوی داریم و این جشنواره و فعالیت های ریشه داری در فرهنگ اقوام مختلف ایرانی انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه جشنواره آواها و نواهاي رضوی 7مرداد در تالار وحدت تهران با حضور دکتر سیدهادی حسینی معاون حقوقی و امور استان های وزیر ارشاد، برزین ضرغامی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران و دبیر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی، احمد صدری دبیر تخصصی دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی و همچنین اساتيد و بزرگان حوزه آواز، موسیقی، نقالی، مدح و قوالي امام رضا(ع) برگزار شد.

 

برزین ضرغامی، در سخنانی در این مراسم گفت: ایرانیان در پذیرش فرهنگ اسلامی از اقوام پیشتاز بودند و به استقبال دین اسلام رفتند؛ ایرانیان در طول تاریخ سعی کردند به طریقی به ساحت مقدس اهل بیت عرض ارادت کنند.

 

وی بیان کرد:ایران از قدیم محل تلاقی و تعامل اقوام و گروه های مختلف بوده است و با وجود افراد و قومیت های مختلف  در کشور با یکدیگر زیست مسالمت آمیزی دارند، همه خود را صاحب این آب و خاک می دانند و با یکدیگر برای ایرانی بودن رقابت می کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران توضیح داد: یکی از مولفه های وجودی اقوام بحث موسیقی است و از این منظر ما گنجینه ای قوی داریم که هر یک از اقوام با زبان خود آثاری را از گذشته به یادگار گذاشته اند.

 

دبیر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی با یادآوری اینکه در پانزدهمین دوره از جشنواره بین المللی امام رضا (ع) هستیم ، افزود:این جشنواره تاکنون در حوزه های مختلف فرهنگی هنرمندان و آثار زیادی را تحت پوشش قرار داده است و فعالیت های ریشه داری در فرهنگ اقوام مختلف ایرانی انجام داده است.

 

وی گفت: تعداد شرکت کنندگان در دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نسبت به سال گذشته و اولین دوره رشد داشت و همچنین کیفیت کارهای ارسالی بهتر بود و غنای بیشتری داشت.

 

ضرغامی با ابراز امیدواری که جشنواره در سال های آتی پابرجا بماند و با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهد، افزود: در پی این هستیم که علاوه بر معرفی جشنواره به خلق آثاری فاخر در این حوزه بپردازیم.

 

علاقه مند به این هستیم که علاوه بر معرفی جشنواره به خلق آثاری فاخر در زمینه موسیقی نایل شویم و این آثار بتوانند در مرزهای داخلی و خارجی و مرزهای فرهنگی ایران به عنوان نگینی بدرخشند.

 

ضرغامی توضیح داد: پیام جشنواره آواها و نواهای رضوی ترویج مهر، دوستی و صلح در دنیاست.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما