شناسهٔ خبر: 20595344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

پیام وزیرآموزش و پرورش به مناسبت برگزاري المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷

وزیرآموزش و پرورش به مناسبت برگزاري المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ پيامي صادر كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا عظمتی، سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ٢٠١٧ در مراسم افتتاحیه این المپیاد که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، پیام وزیر آموزش و پرورش را قرائت کرد.

در متن پيام دكتر فخرالدين دانش آشتياني آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ميهمانان گرامي، شركت كنندگان عزيز

مسئولان محترم كميته المپياد جهاني كامپيوتر

حضور شما را به ايران سرافراز، مهد تمدن هاي بشري، سرزمين مردم خون گرم، ميهمان نواز و صلح دوست ايران، جايگاه دانشمندان بزرگي چون ابوعلي سينا، خوارزمي، ابوريحان بيروني، خواجه نصيرالدين طوسي و دانشمندان معاصري چون پروفسور سميعي، پروفسور مريم ميرزاخاني و زادگاه هزاران دانشمند، فيلسوف و اديب برجسته كه در طول عمر با بركت خود خدمات فراواني در عرصه دانش به جهانيان اهدا نمودند، گرامي مي‌داريم.

به سرزمين سلحشوران هميشه ماندگار به خاك جمهوري اسلامي ايران خوش آمد مي گويم.علم و دانش يكي از بزرگ‌ترين موهبت‌هاي الهي به سبب برتري او بر ساير موجودات است.در همين راستا، برگزاري رقابت‌هاي علمي همانند، المپيادهاي جهاني فرصتي است كه فضاي تفكر شور و نشاط و همچنين مبادلات فرهنگي بين شركت كنندگان كشورهاي مختلف مهيا شده تا در آينده ثمره اين فعاليت‌ها و تعاملات در توليدات علمي جديد و درادامه آن خدمت به بشريت محقق مي گردد. وتلاش جمعي براي پيشرفت و توسعه پايدار كشورها و تبع آن براي همه جهانيان فراهم آيد.

بسيار خشنوديم كه هم اينك فرزندان ايران اسلامي در اين چند دهه سهم مهم و مؤثري در توسعه مرزهاي دانش در عرصه جهاني برعهده داشتند.

آنچه برهمگان مسلم است اين است كه امروزه پيشرفت و توسعه جوامع با بالارفتن از پله‌هاي دانش ممكن است و بي‌گمان دانش كامپيوتر و علوم وابسته به آن نيز در شتاب بخشي فرايند توسعه همه جانبه و بهبود كيفيت زندگي انسان‌ها نقش بي بديل خود را به اثبات رساندند.

لذا يكي از راه كارهاي تشويق فرزندان شايسته جامعه جهاني براي استمرار اين توسعه واثربخشي مي‌تواند در ميدان مسابقات دانش آموزي و المپيادهاي جهاني در حوزه علوم كامپيوتر رخ دهد.

عزيزان من؛

حضور شما را در اين مسابقه ارزنده بين المللي، صميمانه تحسين كرده و اميداورم در اين گردهمايي بزرگ، آفتاب كوشش و نگرش ما، بر درخت علم تابيده وميوه حاصل از رشد آن، نصيب تمام مردم جهان گردد و شما عزيزان با خاطراتي دلنشين از كشور جمهوري اسلامي ايران و در كمال صحت و سلامت به آغوش خانواده هاي خود باز گرديد.

جا دارد در پايان از همكاران خودم در وزارت آموزش وپرورش كه در اجراي اين رويداد مهم علمي و بين المللي مشاركت داشته اند از جمله، معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش وپرورش، مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان، دانشگاه شهيد رجايي و اساتيد معززي كه از دانشگاه صنعتي شريف در كميته‌هاي مختلف المپياد با ما همكاري داشته اند، صميمانه تشكر و قدرداني بنمايم.

نظر شما