شناسهٔ خبر: 20496078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ برای بررسی شیوع بیماری وبا وارد یمن شد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ در شرایطی که همزمان با افزایش موارد ابتلا به بیماری وبا در یمن انتظار می رود تا پایان امسال یک نفر از هر 45 نفر جمعیت این کشور فقیر عرب به این بیماری مبتلا شود، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ روز یکشنبه وارد یمن شود.
بر اساس اعلام دفتر امور مطبوعاتی صلیب سرخ، پیتر مورر در راستای تلاش های بین المللی برای جلوگیری از انتشار شیوع «بی سابقه» وبا وارد این کشور جنگزده شد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، در این بیانیه با اشاره به افزایش موارد ابتلا به وبا در یمن آمده است:«کارشناسان صلیب سرخ انتظار دارند تا پایان سال 2017 تعداد مبتلایان به وبا در یمن دو برابر افزایش یافته و به ششصد هزار نفر- یعنی یک نفر از هر 45 نفر از جمعیت این کشور- برسد.»
بر اساس اعلام صلیب سرخ، نابودی شبکه دفع فاضلاب و ایستگاه های تصفیه آب در سراسر یمن باعث ایجاد این شرایط شده است و این در شرایطی است که نظام بهداشتی یمن نیز قادر به کمک به مبتلایان نیست و تنها 45 درصد از امکانات و مراکز بهداشتی این کشور فعالیت دارند. شرایط انسانی کنونی می تواند باعث گسترش سایر بیماری ها از قبیل مالاریا و تب دنگی شود.
مورر در سفر پنج روزه خود به یمن به شهرهای عدن، تعز و صنعا پایتخت سفر خواهد کرد و در دیدار با مقامات طرف های مختلف مناقشه از آنها خواهد خواست شرایط را برای دسترسی به افراد نیازمند فراهم کنند. ادامه درگیری های داخلی و نیز حملات هوایی ائتلاف تحت هدایت عربستان نیز به تشدید شرایط انسانی در این کشور کمک کرده است.
مقامات بهداشتی یمن برای اولین بار در ماه اکتبر سال قبل شیوع وبا را گزارش کردند. بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، هفت میلیون و ششصد هزار یمنی در مناطق با خطر بالای انتقال وبا زندگی می کنند. 

نظر شما