شناسهٔ خبر: 2027590 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دبیر هیئت مذهبی دانشگاه ایلام:

قلب خادمان هیئت علی اکبر(ع) دانشگاه ایلام به عشق امام حسین می‌تپد

دبیر هیئت مذهبی دانشگاه ایلام گفت: قلب خادمان هیئت علی اکبر دانشگاه ایلام به عشق امام حسین ( ع) می‌تپد، خادمی کردن برای ارباب افتخار ما است.

صاحب‌خبر -

ایمان فرازنده، مسئول هیئت مذهبی دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرنگار " خبرگزاری دانشجو" در ایلام، با اشاره به تاسیس مسجد دانشگاه ایلام در سال 1389 اذعان داشت: این مسجد دارای 4 کانون قرآن و عترت، نماز و مناسبت‌ها، هیئت و کانون مهدویت است که علاوه بر برنامه‌های دینی و مذهبی، نمازهای یومیه نیز در آن برگزار می‌شوند.


 وی ادامه داد: بنده از زمانی که وارد این دانشگاه شده‌ام تاکنون به عنوان مسئول هیئت علی اکبر (ع) در رکاب ایشان و برای رضای خدا خدمت می‌کنم، قلب خادمان این هیئت به عشق آقا اباعبدالله الحسین (ع) می‌تپد، این علاقه و وابستگی به مسجد باعث شده که به ماندن در این استان کوچک پایبند شویم.

دبیر هیئت علی اکبر (ع) به برگزاری طرح صیام در دانشگاه ایلام اشاره کرد و افزود: در این طرح دانشجویان به صورت دوبار در ماه در روزهای دوشنبه روزه می‌گیرند و غذای خویش را از طریق کمیته امداد به خانواده‌های بی‌بضاعت هدیه می‌کنند، هیئت مذکور نیز برای احترام به مجریان این طرح در عصر همان روز سفره افطار می‌چیند و با برگزاری برنامه‌ای مختصر، دانشجویان روزه دار را به دور یکدیگر جمع می‌کند.

فرازنده با بیان این که برای برنامه‌ریزی و تبیین مراسمات، پنجشنبه شب‌ها در هیئت جلسات هفتگی برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: روزهای جمعه بعد از نماز صبح دعای ندبه برپا می‌شود، همچنین مسجد دانشگاه به فراخور زمان پذیرای دانشجویان دانشگاه‌های استان برای برگزاری دعای کمیل، زیارت عاشورا، دعای عرفه، مراسمات احیا، لیالی قدر، عزاداری اهل بیت(ع) یا مراسمات شادی در سالروز میلاد آن‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های مذهبی در مسجد، نشریه فرهنگی مانند انعکاس به عنوان نشریه‌ای دیواری، نشریه تحلیلی- خبری- سیاسی و اشراق که به صورت هفتگی توسط اعضای هیئت طراحی و تکثیر می‌شود.

 

وی فخر دانشگاه ایلام را حضور دو شهید گمنام عنوان کرد و اذعان داشت: این دو بزرگوار از آذرماه سال 1391 در حیاط بیرونی مسجد دانشگاه ایلام به خاک سپرده شده‌اند و تسلی بخش دل‌های دانشجویان، اساتید و کارکنان هستند، خاک مزارشان را به مثابه سرمه به چشم می‌کشیم که وجودشان باعث بصیرت دوستداران نظام است، با برگزاری یادواره های مختلف در طول ترم و دعوت از پایمردان و بازماندگان جبهه‌های نبرد یادشان را گرامی و قبورشان را نور افشانی می‌کنیم.

 

دبیر هیئت مذهبی دانشگاه ایلام، سیاه پوش کردن دانشگاه، خوابگاه ها و مسجد را اولین قدم در استقبال از محرم اعلام کرد و گفت: 13 شب مراسم در محرم امسال برگزار خواهیم کرد، برنامه ها از ساعت 8 شب آغاز می‌شوند و تا ساعت 11 ادامه می‌یابند، زیارت عاشورا، پخش کلیپ، سخنرانی توسط مبلغان مذهبی مانند حجت الاسلام فراهانی و صغیرا و نیز مداحی توسط اساتید مربوطه و دانشجویان بخشی از برنامه‌های این هیئت برای دهه اول ماه محرم است.

فرازنده خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های دانشگاه، در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده سرویس‌دهی به دانشجویان و انتقال ایشان به مرکز شهر برای شرکت در دسته‌های عزاداری می‌باشند، از سوی دیگر هیئت علی اکبر (ص) در شب شام غریبان میزبان تمام دانشجویان و ارادتمندان به شهدا و بازماندگان کربلا است؛ البته در طول دهه محرم نذورات دانشجویان در غالب طبخ حلوا، شیر و خرما، آش و شله زرد نیز در بین حاضرین در مسجد الغدیر ارائه می‌شود.

نظر شما