شناسهٔ خبر: 69238946 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مظلومیت غزه با زبان هنر به جهانیان ارائه شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: دیواندره- مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مظلومیت غزه با زبان هنر به جهانیان ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی شامگاه جمعه در آئین افتتاح مؤسسه فرهنگی چهل چشمه در شهر دیواندره اظهار کرد: در حال حاضر در شهر زادگاه امام شافعی (رض) کشتار مردم بی گناه و بی دفاع توسط رژیم صهیونیستی در سکوت بی شرمانه قدرت‌ها جهانی صورت می‌گیرد، اما هنرمندان با زبان هنر این مظلومیت را به تصویر و در هنر خویش بازتاب دهند.

وی افزود: شهر دیواندره دارای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری زیادی است، توسعه فرهنگی منوط به زیرساخت‌ها این عرصه است که در حال حاضر با وجود پلاتو و مجتمع دیواندره شرایط لازم برای توسعه فرهنگی فراهم شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: به زودی جشنواره ششم تئاتر طنز دیواندره با گستره منطقه‌ای کلید خواهد خورد.

وی ضمن اشاره به نهضت پلاتوسازی در استان گفت: به حمد و رضای خداوند متعال در حال حاضر برای همه شهرهای استان پلاتوی چند منظوره و مجهز در نظر گرفته شده و بعضی از آنها همچون شهرهای بیجار، سقز و دیواندره تکمیل شده است و در شهرهای دیگر پروژه ساخت پلاتو به صورت جدی در حال ساخت است.

وی برگزاری جشنواره تئاتر مریوان را نشان از امنیت پایدار دانستند و اذعان داشت: جشنواره‌ها علاوه بر مزیت‌های فرهنگی و هنری و گردشگری و به‌طور کلی اقتصادی از امنیت پایدار در نقطه صفر مرزی شهر مریوان حکایت می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما