شناسهٔ خبر: 20252132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

قرقاش: پاسخ قطر، میانجی‌گری‌ کویت را به شکست کشاند

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور با تاکید بر اینکه پاسخ قطر به لیست خواسته‌های اعراب "فاقد هرگونه مسئولیت‌پذیری و واقعگرایی" بود، گفت: این پاسخ، میانجیگری کویت را پیش از آنکه آغاز شود، تضعیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور در توئیتی نوشت: "قطر سعی داشت با این پاسخ دو دهه حمایتش از آشوب، حمایت مالی از افراط‌گرایی و تحریک به تروریسم را پاک کند اما ما چگونه توطئه و حقایق دردناک را فراموش کرده و این کلمات توخالی را باور کنیم؟"

قرقاش تاکید کرد: هیچ تلاش دیپلماتیک و یا وساطت خیرخواهانه‌ای بدون عقلانیت، پختگی و واقع‌گرایی از سوی دوحه موفقیت‌آمیز نخواهد بود و پنهان شدن پشت واژگانی چون حاکمیت و انکار، بحران را نه تنها کوتاه نکرده بلکه طولانی می‌کند.

قرقاش در توئیت دیگری نوشت، قطر در پاسخ خود به خواسته‌های مطرح شده، به خرد خوانندگان و اطلاعات دنبال‌کنندگان این موضوع احترام نگذاشت، زبان پاسخ در سادگی شیوه ارائه و ضعیف بودن دلایل شگفت انگیز بود و نشست قاهره به بهترین شکل این پاسخ را نادیده گرفت.

این مسئول اماراتی افزود: پاسخ قطر فاقد شجاعت ادبی بوده و رویکری غیرمسئولانه نسبت به سیاست‌های بی‌پروا داشت و کسی که این پاسخ را تنظیم کرده، تصورش بر این بوده که پنهان شدن پشت واژگانی چون حاکمیت و انکار کافی است.

وی در ادامه نوشت، کسی که از پاسخ قطر به خواسته‌های مطرح شده اطلاع یابد، با انکار و برخورد "سبک‌سرانه" این کشور با نگرانی‌های واقعی از جمله افزایش خطراتی که امنیت و ثبات را تضعیف کرده و به بحرانی واقعی منجر می‌شود، مواجه خواهد شد.

قرقاش تاکید کرد، حل بحران با قطر باید در ریاض و نه در نیویورک و یا لندن انجام شود.

وی افزود: سیاست مظلوم‌نمایی و روابط این کشور با کشورهای غربی هرگز بر حمایت این کشور از تروریسم سرپوش نمی‌گذارد.

این مسئول قطری در ادامه انتقادهای شدیدی از سیاست‌های بی‌پروای قطر و توهمات این کشور در تحق پیروزی‌های رسانه‌ای داشت و گفت: سیاست‌های قطر خساراتی را به کشورهای بحرین، عربستان و کشورهای عربی مختلفی وارد کرده است.

52310

نظر شما