شناسهٔ خبر: 19249038 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه آغاز

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه لحظاتی پیش با آغاز به کار نخستین حوزه‌های اخذ رأی در سراسر این کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه لحظاتی پیش با آغاز به کار نخستین حوزه‌های اخذ رأی در سراسر این کشور آغاز شد.
 

به گزارش تابناک، دور دوم انتخابات پر التهاب ریاست جمهوری 2017 فرانسه ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی این کشور (10:30 صبح به وقت تهران) در حوزه‌های اخذ رأی سراسر فرانسه آغاز شد.

حوزه‌های رأی‌گیری از ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی فرانسه در سراسر این کشور کار خود را برای جمع‌آوری آراء 45 میلیون فرانسوی آغاز کردند این در حالیست که رأی‌گیری برای فرانسویان ساکن ماوراءبحار (در تقسیمات کشوری فرانسه، به نواحی که بیرون از خاک اصلی اروپایی فرانسه قرار گرفته‌اند، نواحی ماوراءبحار "Région d'outre-mer" گفته می‌شود) و فرانسویان مقیم خارج از این کشور دیروز شنبه برگزار شد.

«امانوئل ماکرون» نامزد مستقل میانه رو از جنبش «پیشرو» و «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه که از او به عنوان «ترامپ فرانسه» یاد می‌شود، دو فینالیستی هستند که در دوئل انتخاباتی امروز به رقابت نهایی برای کسب کلید الیزه خواهند پرداخت.

مارین لوپن در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور که دو هفته پیش در روز 23 آوریل برابر با سوم اردیبهشت برگزار شد، با کسب 21.53 درصد از آر پس از امانوئل ماکرون با 23.75 رأی به دور دوم انتخابات راه یافت تا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2012، یک بار دیگر شانس خود را برای ورود به کاخ الیزه بیازماید.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته در فرانسه، امانوئل ماکرون در مقایسه با مارین لوپن از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات و راهیابی به کاخ الیزه به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم فرانسه برخوردار است.

پیشتازی و صدرنشینی ماکرون در نظرسنجی‌های انتخاباتی در حالیست که این بانکدار سابق تا پیش از ورود به دولت به عنوان وزیر اقتصاد در سال 2014، برای عموم از لحاظ سیاسی فردی ناشناس بود و هم‌اکنون نیز از جانب رقبای خود متهم به تجربگی است.

نظر شما