شناسهٔ خبر: 19190881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

بررسی بازار فولاد جهان ديروز 29 فروردين؛

سنگ آهن باز هم ارزان تر شد

بررسی بازار فولاد جهان حکایت از کاهش قیمت سنگ آهن، قراضه آمریکا در جنوب شرق اروپا، میلگرد ‏در بازار داخلی جنوب اروپا، افزایش صادرات فولاد به ترکیه، سنگ آهن به چین دارد‎.‎

صاحب‌خبر -

به گزارش فولادنيوز و به نقل از  مركز تخصصي فلزات ،‌ مازاد عرضه فولاد و افت قیمت آن در کنار کمبود تقاضای سنگ آهن قیمت این ماده اولیه را باز هم پایین آورد. آخرین شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا حدود 5 دلار نسبت به پنجشنبه گذشته افت داشته 64 دلار و 25 سنت هر تن خشک سی اف آر چین شده است. قیمت قرارداد سواپ ماه می نیز حدود 4 دلار ارزان تر شده 68 دلار و 15 سنت هر تن ثبت شد.

تقاضای فولاد در چین باثبات است ولی افزایش عرضه بازار را دچار مشکل کرده است. از این رو قیمت فولاد ارزان تر شده تمایل به خرید سنگ آهن پایین آمده است.

رشد صادرات سنگ آهن برزیل به چین

 در ماه مارس سال جاری صادرات سنگ آن برزیل به چین 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته 20 میلیون و 480 هزار تن ثبت شد. ارزش سنگ آهن صادر شده تقریبا سه برابر شده از حدود 776 میلیون دلار به 2.32 میلیارد دلار فوب رسید.

میانگین قیمت از 26.62 دلار هر تن فوب ماه مارس 2016 به 63.92 دلار هر تن فوب افزایش یافت. چین 56 درصد از بازار سنگ آهن صادراتی برزیل را از آن خود کرد. مجموع صادرات سنگ آهن برزیل در ماه گذشته 36 میلیون و 920 هزار تن بوده است.

افزایش صادرات فولاد ترکیه

در سه ماه نخست سال جاری میلادی صادرات فولاد ترکیه صعودی بود در حالی که قیمت ها نیز بالا رفتند. بین ژانویه تا مارس ترکیه 5 میلیون و 200 هزار تن محصولات فولادی صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 معادل 21.7 درصد رشد داشت.

ارزش فولاد صادر شده نیز 41.6 درصد بالا رفته 3 میلیارد دلار بود.

فولاد صادر شده به خاور میانه 1.2 میلیون تن بود و امریکای شمالی و افریقای شمالی به ترتیب 664 هزار تن و 471 هزار تن فولاد از ترکیه خریدند.

بازار مقاطع اروپا در چه حال است

 افت قیمت مقاطع در جنوب اروپا قیمت میلگرد را در بازار داخلی شمال اروپا پایین آورد.

عرضه میلگرد شمال اروپا در جنوب این قاره افزایش یافته چون تقاضای صادراتی آن در الجزایر افت داشت.

البته علی رغم فشار ها، عرضه کننده های داخلی در شمال اروپا قیمت ها را ثابت نگه داشته اند. متوسط قیمت میلگرد بازار داخلی شمال اروپا 460 تا 490 یورو هر تن می باشد. در حالی که میلگرد ایتالیا نیز در شمال اروپا 445 تا 450 یورو هر تن می باشد.

در جنوب اروپا نیز میلگرد در بازار داخلی 420 تا 450 یورو هر تن می باشد.

افت قیمت قراضه امریکا در جنوب شرق آسیا

 قراضه کانتینری سنگین کلاس 1 و 2 امریکا در تایوان 260 دلار هر تن سی اف آر است که اخیرا 10 دلار هر تن افت داشته است. بازار فعالیت زیادی ندارد و خریدارها منتظر روشن تر شدن روند قیمت ها در بازارهای جهانی هستند. فاصله قیمت های درخواستی و پیشنهادی زیاد شده و معامله چندانی نهایی نشده است.





نظر شما