شناسهٔ خبر: 1918556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مصباحی‌مقدم در پاسخ به فارس:

برای تعیین جانشین آیت‌الله مهدوی‌کنی در شورای مرکزی رأی‌گیری می‌شود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از رأی‌گیری شورای مرکزی جامعه روحانیت برای تعیین جانشین آیت‌الله مهدوی‌کنی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران با حضور در مراسم ختم آیت‌الله مهدوی‌کنی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس قبلاً قانونی را گذرانده است، مبنی بر اینکه دو شغله بودن در کشور ممنوع است اظهار داشت:‌ این موضوع ناظر به دو شغله بودن مسئولان در مسئولیت‌های دولتی است.

مصباحی‌مقدم ادامه داد:‌ ما مواردی را داریم که متأسفانه از نمایندگان مجلس دو شغله هستند و من قبلاً این تذکر را به شکل خصوصی به بعضی‌ها داده بودم و به کمیسیون اصل 90 هم تقاضا کردم که به مواردی که نمایندگان دو شغله هستند رسیدگی شود چرا که باید شأن نمایندگان را صیانت کنیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: امروز ناچار شدم که این تذکر را به صورت عمومی به هیأت نظارت بدهم که 5 عضو دارد و اعضای حاضر در جلسه مواردی را که مد نظرم بود اطلاعاتی را ارائه دادند که روی این مسئله کار خواهم کرد و امیدوارم این مسئله یک بار برای همیشه مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در خصوص برخورد مجلس با موضوع اسیدپاشی اظهار داشت: امروز رئیس مجلس که سخنگوی مجلس به حساب می‌آید موضع نمایندگان را مطرح کرد که کاملاً شفاف و روشن بود؛ اتفاقی که افتاده هیچ ربطی به نهی از منکر نداشته است اما متأسفانه برخی از افراد و رسانه‌ها وضعیتی ایجاد کردند که جلوی تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر را بگیرند که البته ناکام ماندند چرا که مجلس در کار اصولی خود استمرار خواهد داشت.

مصباحی‌مقدم در خصوص تعیین جانشین آیت‌الله مهدوی‌کنی در جامعه روحانیت مبارز به خبرنگار فارس گفت: ما عجله‌ای برای تعیین جانشین آیت‌الله مهدوی‌کنی نداریم و شاید برای مدتی با قائم‌مقام جلسات اداره شود اما انتخاب دبیرکل باید در شورای مرکزی به رأی گذاشته شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارزه درباره وضعیت کمیته سیاسی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین پس از ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: کمیته انتخابات که از زمانی تشکیل شد که آیت‌الله مهدوی‌کنی در بستر بیماری بوده است از این رو هیچ تغییر و تحولی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

وی در خصوص دیدار با جامعه مدرسین نیز یادآور شد: ما می‌خواهیم که در خصوص انتخابات خبرگان کمیته مشترکی با جامعه مدرسین داشته باشیم از این رو جلسات کمیته انتخابات تشکیل می‌شود ولی هنوز کارگروه مشترک فعال نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما