شناسهٔ خبر: 1934564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مصباحی مقدم در جمع خبرنگاران خبر داد:

برگزاری کمیته مشترک بین جامعه روحانیت مبارز با مدرسین برای انتخابات مجلس خبرگان

عضو جامعه روحانیت مبارز از تشکیل کمیسیون مشترک با جامعه اسلامی مدرسین برای بررسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم امروز ظهر در حاشیه مراسم تحریم آیت الله مهدوی کنی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون ممنوعیت دو شغله بودن در پست‌های دولتی و غیردولتی گفت: برخی از نمایندگان مجلس با توجه به پست‌های دیگری که دارند دو یا چند شغله هستند. بنده در این خصوص ابتدا تذکر شخصی دادم و حتی به کمیسیون اصل 90 هم اعلام کردم که جلوی این موارد را بگیرد.

وی افزود: امروز ناچار شدم به صورت عمومی این تذکر را به هیات نظارت که ابوترابی فرد ریاست آن را برعهده دارد اعلام کنم که پس از این تذکر خوشبختانه اعضای این هیات که در جلسه حاضر بودند پیش بنده آمده و اطلاعاتی را گرفتند تا رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که موضع مجلس در قبال اسید پاشی‌های اخیر در اصفهان چیست، گفت: موضع و سخنان امروز رئیس مجلس موضع بسیار روشنی بود، لذا ما هر خشونتی را که در جریان امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود را محکوم می کنیم و معتقدیم اتفاقات اخیر نیز ربطی به این موضوع نداشته است.

وی افزود: برخی افراد و رسانه‌ها به نحوی این اتفاقات اخیر را با امر به معروف و نهی از منکر ارتباط دادند که به این واسطه جلوی تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر را بگیرند که البته ناکام ماندند.

وی گفت: در همین قانون نیز برخورد با کسانی که تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر اقدام عملی بخواهند داشته باشند و خشونت کنند تدابیری اندیشیده شده که جلوی آنها گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی جانشین آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز انتخاب می‌شود اظهار داشت: برای انجام این کار عجله‌ای نداریم. امکان دارد مدتی جلسات مجمع روحانیت مبارز با قائم مقامی آیت الله موحدی کرمانی برگزار شود.

همچنین برای انتخاب جانشین باید در جلسه‌ای که همگی حضور دارند رای گیری انجام شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فعال سازی کمیته انتخابات تصریح کرد: هیچ تغییری در برنامه های کمیته انتخابات مجمع روحانیت مبارز انجام نشده و جلسات آن پیرامون بررسی انتخابات برگزار می شود.

همچنین قرار است درباره انتخابات مجلس خبرگان کمیته مشترکی با جامعه اسلامی مدرسین تشکیل شود.

نظر شما