شناسهٔ خبر: 19175431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی:

چطور برای حقوق مدیران بودجه هست اما برای کارگر و معلم نه!/ کاندیداها ولایتمدار و استکبارستیز باشند

یکی از مراجع تقلید گفت: در مجلس برای برخی افراد 20 میلیون تومان درآمد تعیین شده باید به آنها گفت برای آنها بودجه دارید ولی برای کارگر و معلم این وعده‌ها را نمی‌دهید، سنگ‌اندازی در وعده‌های کاندیداها در اینگونه موارد درست نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به مسئله انتخابات اظهار کرد: در آستانه رویداد بزرگ انتخابات هستیم و در ابتدا باید بین نظام و دولت فرق گذاشت؛ نظام ما الهی و مقدس است و دنباله نظامی محسوب می‌شود که امیرمؤمنان(ع) به وجود آوردند هر کسی درباره این نظام تردید و سیاه‌نمایی کند گناه کرده و گناه او قابل بخشیدن نیست.

وی خاطرنشان کرد:‌ این نظام در اشراف ولایت فقیه است درباره نظام بحثی نداریم زیرا بهترین نظام و هدیه الهی است، دولت‌ها و حکومت‌ها تغییر می‌کنند ولی نظام برقرار است بنابراین نباید اجازه داد هر کسی درباره نظام سیاه‌نمایی کند بلکه باید نظام را حفظ و نگاهداری کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کاندیداها باید ولایتمدار و استکبارستیز باشند و به خدمت مردم بپردازند گفت: هر کسی در میدان می‌آید باید برای خدا ویژگی‌های مناسب را داشته باشد اگر کسی به میدان می‌آید چیزی علیه ولایت فقیه بگوید قبول نداریم زیرا این نظام بر محور ولایت فقیه است.

وی خاطرنشان کرد:‌ نباید کاندیداها به گونه‌ای عمل کنند که آنچه به نفعشان است از کلمات ولی فقیه بیان کنند یا زمانی که منفعتشان اقتضا می‌کند علیه ولی فقیه سخنی بگویند.

نوری همدانی با تأکید بر جلوگیری از سنگ‌اندازی در مسیر برخی کاندیداها عنوان کرد:‌ برخی نامزدها می‌گویند مشکل‌ترین بحث در مملکت فقر و معیشت مردم است قشرهای کم‌درآمد با توجه به گرانی و بیکاری با مشکل مواجه هستند می‌خواهیم این مشکل را از پیش پای مردم برداریم یا یارانه دو یا سه برابر شود زیرا برخی افراد با گرانی با همین امرار معاش می‌کنند.

وی یادآور شد: در اسلام راه روشن است؛ امیر مومنان(ع) زمانی که ملاحظه کردند کسی در حال گدایی است و دست به طرف مردم دراز کرده ناراحت شدند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام علی(ع) فرمودند هر کس قدرت کار دارد برای او کار ایجاد شود و هر کس قدرت کار ندارد از بیت‌المال اداره کنید تا آبروی وی محفوظ باشد.

وی عنوان کرد: معلمان و کارگران کم درآمدترین افراد هستند و از طرفی دیگر بیشترین زحمت را می‌کشند، در مجلس برای برخی افراد 20 میلیون تومان درآمد تعیین شده باید به آنها گفت برای آنها بودجه دارید ولی برای کارگر و معلم این وعده‌ها را نمی‌دهید، سنگ‌اندازی در وعده‌های کاندیداها در اینگونه موارد درست نیست.

نوری همدانی با بیان اینکه مردم باید در انتخابات حضور پیدا کنند و به انتخاب فرد اصلح، متعهد و استکبارستیز بپردازند گفت: کاندیداها باید ولایتمدار، خدمتگزار و شایستگی داشته باشند؛ همه مردم باید در انتخابات به میدان آیند وظیفه شرعی و اسلامی و تکلیف است زیرا به سرنوشت مردم مربوط است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام سرنوشت انسان‌ها را به دست خودشان داده بنابراین باید همه را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم تا انتخابات باشکوه انجام شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما