شناسهٔ خبر: 1913553 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

کمبود نیروی انسانی، مرحله ماندگاری پزشک در مناطق محروم را دچار مشکل می‌کند

دکتر غلامرضا اصغری گفت: در حوزه بهداشت و درمان، برنامه طرح تحول در استان اصفهان به خوبی اجرایی شده است. در حوزه درمان دستورالعمل کاهش پرداخت‌ها به میزان ۱۰ درصدی بطور کامل انجام شده است.

صاحب‌خبر -
دکتر غلامرضا اصغری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه پزشک مقیم در تمام بیمارستان‌های بالای ۶۰ تخت خواب حداقل ۱ تا ۵ مقیمی داریم. که شامل تخصص‌های اصلی، جراحی، بیهوشی، ارتوپدی، جراحی اعصاب و داخلی هستند. 
در مورد بیمارستان‌های تک تخصصی هم مثل بیمارستان کودکان و قلب، متخصصین مربوطه به همراه متخصص بیهوشی مقیم هسستند. بعلاوه در بیمارستان‌های تروما، هم متخصصین طب اورژانس مقیم هستند. 

وی در مورد زایمان طبیعی رایگان گفت: تمام بیمارستان ها و زایشگاه‌ها، ۱۰۰ درصد رایگان هستند و براساس آمار هدف که 2.5 درصد کاهش طی ۳ ماه بود، آمار بیمارستان‌ها و زایشگاههای دولتی استان اصفهان کاهش 3.6 درصدی کاهش سزارین را گزارش می‌دهند، ضمن اینکه در کل استان و در مجموع مراکز دولتی و خصوصی، آمار ۳ درصدی کاهش را شاهد هستیم. 

دکتر اصغری در خصوص ماندگاری متخصصین در مناطق محروم گفت: در مناطقی که نیرو داشتیم، ماندگاری اتفاق افتاده است و در مناطقی که با کمبود نیرو مواجه هستیم، با ورود نیروهای جدید، امیدواریم بتوانیم پوشش کامل بدهیم. 
در زمینه هتلینگ هم پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در تعدادی از بیمارستان‌های فرسوده، چه از نظر ظاهری و چه از لحاظ رسیدگی به تاسیسات بیمارستانی، بازسازی‌ها انجام گرفته است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه بهداشت خبر داد: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستا‌ها، پزشکان را مستقر کرده‌ایم. در شهرهای بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر هم ۲ شهر را انتخاب کرده‌ایم و در حال ارائه خدمات بهداشتی هستیم و حاشیه شهر‌ها، سه حاشیه شهر اصفهان، خمینی شهر و نجف آباد را شروع کرده‌ایم و بسته‌های خدمتی حوزه بهداشت به خوبی در حال انجام است و با سرشماری‌ها و آمارگیری‌هایی که صورت گرفته، افراد آسیب‌پذیر شناسایی شده‌اند و پرونده های خانوار در حال شکل‌گیری است و امیدوار هستیم تا پایان امسال تعداد بیشتری از شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم. 



انتهای پیام/ 










نظر شما