شناسهٔ خبر: 19051439 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ولیئی خبر داد:

پرداخت حدود 33 ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه به نيازمندان

گروه جامعه: مديركل كميته امداد استان تهران خبر داد: حدود 33 ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه در سال ۹۵ توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد استان تهران به نيازمندان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان تهران، محسن وليئي، مديركل كميته امداد استان تهران با اشاره به اينكه براساس برنامه‌ريزي‌هاي كميته امداد حدود 40 سرفصل با بيش از 120 بسته خدمات حمايتي داريم كه اين بسته‌ها با توجه به سنين و گروه‌هاي مختلف به جامعه ارائه مي‌شود، اظهار كرد: حدود 33 ميليارد تومان تسهيلات قرض‌ا‌لحسنه كارگشايی و اشتغال به مددجويان و نيازمندان واجد، توسط صندوق قرض‌الحسنه  امداد ولايت استان تهران پرداخت شده است كه اين ميزان تسهيلات براي رفع مشكل حدود 13 هزار نفر از مددجويان و متقاضيان واجد شرايط پرداخت شده است.

وي با اشاره به اينكه تسهيلات كارگشايی يكی از خدمات ارزنده كميته امداد است كه به صورت قرض‌‌الحسنه و با در نظر گرفتن نيازهای اساسی مددجويان برای رفع مشكلات تحصيلی، فرهنگی، معيشتی و درمان آن‌ها پرداخت می‌شود، افزود: تسهيلات كارگشايی تا سقف ۵۰ ميليون ريال با هدف رفع مشكلات درمانی، تحصيلی، مسكن و ساير نيازهای مددجويان  و متقاضيان واجد شرايط پرداخت می‌شود.

وليئی با بيان اينكه كارمزد وام‌های ارائه شده سه درصد است، بيان كرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد در استان تهران براساس اساسنامه كميته امداد و برای ارائه تسهيلات كارگشايی به جامعه هدف اين نهاد راه‌اندازی شده است و معرفی افراد برای پرداخت تسهيلات به مددجويان و نيازمندان واجد شرايط در جهت ايجاد اشتغال، كمك هزينه‌ ازدواج، مسكن،كمك هزينه تحصيل توسط ادارات كميته امداد در سطح استان است و پرداخت تسهيلات از طريق شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولايت استان تهران انجام می‌شود.

مديركل كميته امداد استان تهران گفت: همه اشخاص حقيقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت و همچنين يكي از ادارات كميته امداد با تكميل مدارك نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند.

وی با بيان اينكه سپرده گذاران می‌توانند با اعتماد به اين صندوق به افراد نيازمند تسهيلات پرداخت كنند، تصريح كرد: نيكوكاران می‌توانند پس از سپرده‌گذاری، فرد نيازمند به وام را به صندوق معرفی و صندوق قرض‌الحسنه به عنوان كارگزار وام مورد نظر را به درخواست كننده پرداخت كند.

وليئی تصریح كرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت تحت نظارت بانك مركزي آغاز به فعاليت كرده و به صورت مستقل در زمينه‌های عمليات مالی، جذب سرمايه و سپرده خيران در قالب قرض الحسنه، كاهش زمان انتظار دريافت خدمات نيازمندان، شناسايی دقيق و ارائه تسهيلات، ترويج سنت حسنه و واجب فراموش شده قرض الحسنه و ... در حال خدمت رسانی به جامعه هدف و اقشار نيازمند است.

نظر شما