شناسهٔ خبر: 1897951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبرنگار العالم: بارزترين عمليات نظامي ارتش عراق در منطقه جرف الصخر انجام شد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/08/03
00:36:32.17
خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد؛ بارزترین عملیات نظامی ارتش عراق با حمایت بسیج مردمی در منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل انجام شد.
حسین عبدالله خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره افزود : نخست وزیر عراق تاکید کرد آزاد سازی منطقه جرف الصخر در شمال بابل کلید پیروزی های بعدی و آزاد سازی دیگر مناطق از دست گروه داعش است.
وی افزود: حیدر العبادی از نقش ارتش و بسیج مردمی در آزاد سازی این منطقه تمجید کرد و گفت: این عملیات ضربه محکمی به گروه تروریستی داعش بود.
وی تصریح کرد: بارزترین عملیات نظامی ارتش عراق با حمایت بسیج مردمی در منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل انجام شد بنابراین پیشروی نیروهای عراقی در این منطقه روشن بود.
خبرنگار این شبکه افزود: ارتش عراق پس از درگیریهای شدید با داعش سرانجام وارد این منطقه شد و شمار زیادی از تروریست های داعش را به هلاکت رساند و تعدادی از خودروهای زرهی آنها را منهدم کرد.
وی در ادامه این مطلب افزود: سرانجام نیروهای عراقی با حمایت نیروی هوایی بر منطقه جنوبی جرف الصخر تسلط پیدا کردند. این در حالی بود که درگیریهای شدید در مرکز، شمال و شرق این منطقه ادامه داشت تا اینکه به طور کامل این منطقه از لوث تروریست های داعش پاکسازی شد.
وی افزود: هواپیماهای ارتش عراق همچنین نیروهای داعش را که به شمال جرف الصخر متواری شده بودند، تحت تعقیب قرار داد .
محمد العسکری مشاور رسانه ای وزارت دفاع عراق در این باره گفت : ما از ده روز پیش تصمیم گرفتیم منطقه جرف الصخر و اطراف آنرا از وجود داعشی ها پاکسازی کنیم زیرا این منطقه خط تماس بین گروه داعش و شهر فلوجه و برخی از مناطق در الانبار و تکریت بود.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود: نیروهای عراقی همچنین در کمینی در موصل پنج نفر از سران داعشی را به قتل رساندند.
وی افزود : شهر سنجار از دیگر شهرهایی بود که شاهد بمباران هوایی مواضع داعش به وسیله هواپیماهای عراقی بود که در این حملات دو کامیون مهمات و چهار خودروی داعشی ها منهدم شد.
وی در ادامه این مطلب افزود : نیروهای پیشمرگ کرد نیز با توپخانه کوه بعشیقه، یکی از مواضع داعش را هدف قرار دادند و تلفات زیادی به آنها وارد کردند.
نیروهای امنیتی عراق و بسیج مردمی در منطقه العظیم حمله داعش به مرکزی در شمال بعقوبه را ناکام گذاشتند که منجر به کشته شدن 12 تن از داعشی ها شد.
وی خاطر نشان کرد: به دنبال ناکامی تروریست های داعش آنها به بمب گذاری در کنار جاده العظیم و کرکوک روی آوردند اما تیم مهندسی بمب های آنها را خنثی کرد.
خبرنگار این شبکه در پایان افزود: در الانبار نیز هواپیماهای جنگی عراق ضربه محکمی به داعش وارد ساختند و پایگاههای نظامی آنها را نابود کردند. همچنین 30 تروریست داعشی در درگیری با نیروهای عراقی در استان صلاح الدین کشته شدند.
00:39:28.20

نظر شما