شناسهٔ خبر: 1886200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشروی ارتش عراق در شمال بابل/ هلاکت ده‌ها تروریست داعش در چند شهر

در حالی که ائتلاف ضد داعش حملاتی را علیه این گروه در کرکوک و موصل عراق انجام داده، یک منبع نظامی در استان بابل اعلام کرد که نیروهای امنیتی با کمک نیروهای داوطلب مردمی مناطق "الضلوعیه" و "الفاضلیه" را در شمال بابل از تروریست‌های داعش بازپس گرفتند.

صاحب‌خبر -

در حالی که ائتلاف ضد داعش حملاتی را علیه این گروه در کرکوک و موصل عراق انجام داده، یک منبع نظامی در استان بابل اعلام کرد که نیروهای امنیتی با کمک نیروهای داوطلب مردمی مناطق "الضلوعیه" و "الفاضلیه" را در شمال بابل از تروریست‌های داعش بازپس گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، یک منبع نظامی در استان بابل عراق امروز (جمعه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق با حمایت جنگنده‌ها و کمک نیروهای داوطلب مردمی توانستند دو منطقه «الضلوعیه» و «الفاضلیه» در 35 کیلومتری شمال بابل را از تروریست‌های داعش پاکسازی کرده و ده‌ها تن از این تروریست‌ها را به هلاکت برسانند.

به گزارش منابع مذکور نیروهای ارتش در حال حاضر توانسته‌اند به مرکز منطقه «جرف الصخر» در شمال بابل پیشروی کنند و آماده یورش به این منطقه از چهار محور برای آزادسازی آن هستند.

در همین راستا مشاور اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل کامل منطقه " جرف الصخر" و منطقه الرویعیه در شمال بابل را در دست گرفتند.

همچنین یک منبع امنیتی در استان بابل اعلام کرد که محمد الغبان، وزیر کشور جدید عراق رهبری اولین عملیات برای پاکسازی شمال بابل از تروریست های داعش را برعهده دارد و طی ساعات آتی مناطق شمال بابل را از تروریست های داعش پاکسازی میکنند.

از سوی دیگر منابع عراقی به نقل از مسئولان ریاست ستاد ارتش فرانسه اعلام کردند که جنگنده های فرانسوی 12 ساختمان در عراق را که گروه داعش از ان به عنوان انبار سلاح استفاده می کرد مورد هدف قرار دادند که موجب ویرانی کامل این ساختمان ها شد.

همچنین یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش حملاتی را علیه پایگاه‌های این گروه در مناطق «الحویجه»، «الرشاد» و «الریاض» در جنوب غرب کرکوک انجام دادند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که در حملات جنگنده‌های ائتلاف به پایگاه‌های داعش در شهر موصل واقع در شمال عراق 18 داعشی کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند و این در حالی است که ارتش عراق موفق شد 20 تن از اعضای داعش را در بعقوبه مرکز استان دیالی به هلاکت برساند.

فرماندهی مرکزی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف چهار حمله را در نزدیکی سد موصل و حمله دیگری را علیه پایگاه‌های داعش در نزدیکی بیجی در 210 کیلومتری شمال بغداد و چهار حمله دیگر را در منطقه فلوجه انجام دادند.

در درگیری نیروهای امنیتی عراق با اعضای داعش در شمال تکریت نیز 30 تروریست به هلاکت رسیدند.

همچنین شورای استانداری الانبار اعلام کرد که تعداد زیادی از تروریست‌ها از استان‌های صلاح‌الدین و نینوا و مناطقی در سوریه وارد الانبار شده‌اند و این استان در معرض حملات گسترده داعش قرار دارد.

نیروهای ارتش در استان دیالی نیز با حمایت نیروهای داوطلب مردمی تلاش داعش را برای حمله به منطقه العظیم در شمال شرق بعقوبه ناکام گذاشته و ده‌ها تن از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر شاهدان عینی در عراق اعلام کردند که اعضای داعش 12 افسر پلیس عراق را پس از ربودن آنها، اعدام کردند.

انتهای پیام

نظر شما