شناسهٔ خبر: 1894151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدها داعشي در سه استان عراق کشته شدند و 100 داعشي ديگر به اسارت درآمدند

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/08/03
00:11:58.08
صدها نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش در استانهای بابِل، الانبار و صلاح الدین به هلاکت رسیدند و 100 تروریست داعشی نیز در منطقه جُرف الصَخر در شمال بابل به اسارت نیروهای عراقی در آمدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المَنار، از طرف دیگر یک منبع در استان نینوا گفت شبکه داعش بیش از 20 نفر از جمله پنج افسر پلیس را پیش از سقوط شهر موصل اعدام کرد.
نعمه نعیم گزارشگر المنار در گزارشی با اشاره به کنترل کامل ارتش عراق بر منطقه جرف الصخر و الرُوَیعیه در شمال بابل گفت در این نبردها دست کم 60 نفر از داعشی ها کشته شدند و 100 داعشی دیگر به اسارت در آمدند و 28 دستگاه خودروی زرهی داعشی ها نیز منهدم شد.
یک افسر ارشد وزارت کشور عراق نیز در این عملیات کشته شد.
جرف الصخر برای جلوگیری از پیشروی افراد مسلح از صحرای الانبار به سوی بغداد از اهمیت زیادی برخوردار است.
در غرب بغداد نیز نیروهای عراقی دو حمله شبکه داعش را در العُظَیم و فلوجه دفع کردند که به هلاکت دهها نفر از داعشی‌ها منجر شد.
در تِکریت نیز دهها نفر از اعضای داعش در درگیری های مسلحانه با نیروهای امنیتی عراقی کشته شدند و حمله آنان به دانشگاه تکریت دفع شد.
از سوی دیگر، ریاست ستاد مشترک ارتش فرانسه نیز اعلام کرد جنگنده های فرانسوی 22 ساختمان داعشی ها در عراق را که حاوی زرادخانه های تسلیحاتی بود منهدم کردند.
مرجعیت دینی در عراق نیز خواستار ادامه حمایت از ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی در جبهه های نبرد شد و درباره حمله به هیئتهای عزاداری در ماه محرم هشدار داد.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در آستانه آغاز ماه محرم از عراقی ها خواست متحد شوند و از قیام امام حسین (ع) الهام بگیرند.
00:14:01.14

نظر شما