شناسهٔ خبر: 1868236 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

عمري طولاني و سلامت با عادات غذايي مناسب

صاحب‌خبر -

وزير بهداشت با اشاره به مصرف نمك در كشور 5/2 برابر حد مجاز گفت: در ادامه طرح تحول نظام سلامت، برچسب هايي روي مواد غذايي قرار مي گيرد كه مقدار شكر، نمك و روغن در آن ثبت است، و با علائمي شبيه راهنمايي رانندگي(مجاز، احتياط و ممنوع) مردم مي توانند فرآورده هاي غذايي را مصرف کنند.
به گزارش آفرينش وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعي راديو سلامت با بيان اين مطلب افزود: درباره مواد غذايي آن چيزي كه تا به حال گفته شده اين است كه مصرف نمك در كشور 5/2 برابر حد مجاز، مصرف شكر بيش از 30 درصد مجلز است و مصرف روغن نيز هر سال 20 در صد افزايش پپيدا مي کند.
وي با بيان اينکه اگر مي خواهيم بيشتر عمر كنيم و دچار معلوليت نشويم؛ چون كيفيت زندگي نيز مهم است، مردم بايد خودشان رعايت كنند، افزود: در ادامه طرح تحول نظام سلامت، برچسب هايي روي مواد غذايي قرار مي گيرد كه مقدار شكر، نمك و روغن در آن ثبت است، و با علائم راهنمايي رانندگي از قبيل مجاز، احتياط و ممنوع روي فرآورده هاي غذايي نصب مي شود.
دکتر هاشمي در ادامه درباره استفاده از روغن پالم در صنايع لبني و نگراني مردم درخصوص مصرف لبنيات اظهارکرد: مردم به راحتي لبنيات به خصوص شير مصرف مي كنند. وزارت بهداشت چشم هاي نظارتي را چند برابر كرده است و بازرسي ها همواره و به صورت مداوم انجام مي شود که خوشبختانه اتحاديه نيز در طول اين مدت همکاري هاي خوبي داشته است. ما نگران بودبم که اين مساله آسيبي به صادرات صنايع لبني زده باشد كه آخرين آماري كه از گمرك ايران داشتيم مشخص شد نه تنها كاهش نداشتيم بلكه افزايش داشتيم و از اين بابت خوشحاليم كه با نظارت و بازرسي مشكل برطرف شد و آسيبي نيز به صنابع لبني وارد نشده است.
فقر غذايي كمتر از 4 درصد است
دکتر رسول ديناروند، رئيس سازمان غدا و داروي وزارت بهداشت نيز طري سخناني گفت: آماري كه وجود دارد اين است كه فقر غذايي كمتر از 4 درصد است و اكثر مردم به اندازه كافي كالري دريافت مي كند.
وي اظهارکرد: حتي بيش از 40 درصد مردم، كالري دريافتي شان بيش از حد مطلوب است كه اين موضوع روي افزايش وزن و چاقي آن ها تاثير گزار است، که اين خود معضل اصلي كشور مي باشد.
رئيس سازمان غدا و داروي وزارت بهداشت در پايان خاطرنشان کرد: نتيجه دريافت كالري بيش از حد، بيماري هاي قلبي، عروقي و بيماري هاي غيرواگير است.

نظر شما