شناسهٔ خبر: 1849921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده خبرگان رهبری:

آیت‌الله مهدوی‌کنی برای استقرار انقلاب مجاهدت‌های بی‌وقفه‌ای انجام داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی،‌ گفت: مجاهدت‌های بی‌وقفه، تلاش شبانه‌روزی و زحمات این عالم وارسته و فقیه بزرگوار در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.

صاحب‌خبر -

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ارتحال آیت الله مهدوی کنی را به امام زمان(عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تسلیت گفت و اظهار داشت: از خداوند متعال برای روح آن بزرگوار رحمت و مغفرت خواهانیم، خدمات آن بزرگوار در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود.


وی با تشریح مبارزات انقلابی آیت الله مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آن مرحوم یکی از ذخایر انقلاب اسلامی بود و همواره در صف مقدم مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی قرار داشت، پس از انقلاب اسلامی نیز یکی از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ... محسوب می شد.


امام جمعه تبریز ادامه داد: مجاهدت‌های بی‌وقفه، تلاش شبانه‌روزی و زحمات این عالم وارسته و فقیه بزرگوار در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، آیت الله مهدوی کنی نه تنها در عرصه های سیاسی و انقلابی بلکه در عرصه های علمی نیز خدمات ارزشمندی به حوزه های علمیه و جامعه دانشگاهی کشور داشته است.


آیت الله شبستری راه‌اندازی و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) را حاصل زحمات این عالم بزرگوار دانست و گفت: امروز این مرکز آموزش عالی به برکت تلاش‌های آن مرحوم توانسته نیروی متخصص کشور و مسؤولان بلند پایه مؤمن، متعهد و متخصص را تربیت کند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که آیت الله مهدوی‌کنی یک شخصیت علمی و فقیه مسلم بود، گفت: وحدت بین تشکل های اسلامی حاصل زحمات آن عالم وارسته و صداقتش بوده است، که نشأت گرفته از دلسوزی و وفادار آیت الله مهدوی کنی به آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود.


وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) ارادت ویژه ای به آیت الله مهدوی کنی داشتند، خاطرنشان کرد: زحمات آیت الله مهدوی کنی فقط مربوط به قبل از انقلاب نبود، آن مرحوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عضو شورای انقلاب شد و خدمات شایانی برای استقرار این نظام انجام داد.


نماینده مجلس خبرگان رهبری ولایت‌مداری را یکی از مهمترین ویژگی های آیت الله مهدوی کنی عنوان کرد و گفت: اهمیت وجود مبارک و مفید ایشان در همگرایی گروه های خط انقلاب و ولایت بر کسی پوشیده نیست، شخصیت ایشان برای همه و جریان های سیاسی محترم بود.


آیت الله شبستری فقدان این عالم بزرگوار را ضایعه بزرگ برای انقلاب دانست و گفت: طی روزهای آینده مجلس بزرگداشتی به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی در تبریز برگزار خواهد شد که از عموم مردم برای حضور در این مجلس دعوت می شود./935/ت302/ب4

نظر شما